ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

سه نشانه ابتلا به سرطان ریه

چطور می‌توانید تشخیص دهید که یک سرفه عادی دارید یا سرفه‌ای ناشی از سرطان؟

منتشر شده

جامعه ایرانی– علائم ابتلا به سرطان ریه معمولاً ناگهان و بدون آنکه نشانه‌هایی در مراحل اولیه داشته باشد، بروز می‌کنند. اما زمانی که خود را نشان می‌دهند، رایج‌ترین نشانه، سرفه کردن است. چطور می‌توانید تشخیص دهید که یک سرفه عادی دارید یا سرفه‌ای ناشی از سرطان؟

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، علائم سرطان ریه می‌تواند به علائم بیماری‌های نه چندان جدی نزدیک باشد. اما اگر هر یک از علائمی که در ادامه می‌آید را مشاهده کردید، سریع به پزشک مراجعه کنید.

بسیاری از علائم این بیماری مانند سرفه کردن می‌تواند نشانه بیماری‌های ساده‌تری مانند آسم باشد. اما وقتی سرفه کردن یکی از رایج‌ترین علائم سرطان ریه است، چطور می‌توانید تشخیص دهید که این سرفه نشانه سرطان است یا نه؟

یکی از نخستین مسائلی که باید مدنظر قرار دهید این است که آیا این سرفه‌ها سه هفته یا بیشتر به طول انجامیده یا نه. سرفه همراه با خون می‌تواند یک نشانه دیگر باشد، و در نهایت نسبت به تغییر در سرفه‌ای که مدت‌ها دچارش بوده‌اید، محتاط باشید.

مک میلان علائم دیگری را هم برای سرطان ریه مورد اشاره قرار داده، از جمله:

  • عفونت قفسه سینه که بهبود نمی‌یابد یا عفونت مکرر قفسه سینه
  • احساس خس‌خس سینه بدون هیچ دلیلی
  • درد قفسه سینه یا شانه که بهبود نمی‌یابد
  • کاهش وزن بدون هیچ دلیل واضحی
  • احساس خستگی بیش از حد
  • تغییر شکل سرانگشتان –ممکن است بزرگ‌تر یا گردتر شوند

مورد دیگری که ممکن است افراد به‌عنوان یک نشانه با آن روبرو شوند و به سرطان ریه ربط داشته باشد، ورم صورت است. ورم صورت می‌تواند نتیجه انسداد بزرگ‌سیاهرگ بالایی باشد. بزرگ سیاهرگ بالایی، رگ بزرگی در قفسه سینه است که خون را از نیمه بالایی بدن به قلب می‌برد.

انسداد بزرگ سیاهرگ بالایی زمانی رخ می‌دهد که چیزی جریان خون را مسدود کرده باشد. این مسئله می‌تواند ناشی از مسدود شدن رگ به دلیل لخته خون هم باشد.

ازآنجایی‌که سرطان ریه تا زمانی که در سراسر ریه پخش شود یا به بخش‌های دیگر بدن سرایت کند، معمولاً علائم قابل‌توجهی ندارد، ارائه شرایط دقیق ابتلا به آن به‌راحتی سایر سرطان‌ها نیست.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.