ارتباط با ما در

سردار حسین رحیمی خبر داد:

افزایش ۵ درصدی جرائم خرد در تهران

در طول هفته جاری ۵۰۱ سارق شناسایی شدند و با همکاری خوب دستگاه قضا و صدور ۳۳۳ حکم قضایی همکارانم در پلیس پیشگیری، موفق به شناسایی و دستگیری این متهمان شده اند/ آمار جرائم خرد در مقایسه با سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران گفت: از بعدازظهر روز جاری که آغاز مراسم عزاداری‌های محرم را شاهد هستیم پلیس پایتخت در آماده باش کامل بوده و از ابتدا تا انتهای مراسم را در کنار مردم خواهد بود.

رییس پلیس پایتخت در حاشیه اجرای طرح رعد ۱۵ در مقر اصلی پلیس پیشگیری تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: در طول هفته جاری ۵۰۱ سارق شناسایی شدند و با همکاری خوب دستگاه قضا و صدور ۳۳۳ حکم قضایی همکارانم در پلیس پیشگیری، موفق به شناسایی و دستگیری این متهمان شده اند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ۷۸۴ پرونده قضایی تشکیل شده است، گفت: در این طرح ۱۲۹ دستگاه خودرو و ۱۱۶ دستگاه موتور سیکلت مسروقه کشف و ۳۰ باند سرقت متلاشی شد و براساس ارزش گذاری اولیه بر اموال مکشوفه بیش از ۷ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف شده است.

سردار رحیمی با اشاره به اعتراف سارقان دستگیر شده به بیش از ۱۲۵۰ فقره سرقت خاطرنشان کرد: در میان دستگیرشدگان ۴۵ درصد آن‌ها دارای سوابق قبلی مجرمانه بوده و ۲۷۰ نفر برای اولین بار دستگیر شدند.

رحیمی از انهدام یک باند مطرح و بزرگ مواد مخدر که از زاهدان به تهران مواد را منتقل کرده بودند اشاره کرد و گفت: ۱۴۱ کیلوگرم مواد مخدر از این باند کشف و ضبط شد.

رحیمی در ادامه با اشاره به دستگیری ۲۰ قاچاقچی عمده کالا افزود: به دنبال دستگیری این افراد ۵۰ پرونده قضایی در حوزه قاچاق کالا تشکیل و ۱۵ هزار قلم انواع کالای قاچاق کشف شد. همچنین ۲۰۱ خرده فروش و ۵۰۰ معتاد متجاهر نیز دستگیر و از تمام مجرمان دستگیر شده ۶ قبضه سلاح جنگی، ۵۰ قبضه سلاح سرد و بیش از ۵۰۰ فشنگ جنگی کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس تهران درباره افزایش جرایم و سرقت‌ها به دنبال وضعیت نامساعد اقتصادی ماه‌های اخیر و تأثیر این وضعیت بر وقوع جرم گفت: این یک واقعیت است که بحث‌های اقتصادی و معیشت مردم در وقوع جرایم تأثیرگذار است، ولی خوشبختانه در سال جاری جرایم خشن پایتخت به شدت کاهش یافته و حتی جرایم مسلحانه سال قبل نیز در حال پیگیری است، ولی باید گفت که متأسفانه جرایم خرد در حدود ۵ درصد افزایش داشته است.

رحیمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فعالیت مجرمان در فضای مجازی، اظهار کرد: هجرت مجرمان به فضای مجازی جدی است و در همین راستا ما علاوه بر اینکه پلیس فتا را تقویت کرده ایم، رده پلیس فتا را در یگان‌های تخصصی فعال کرده ایم.

وی درباره کشت موادمخدر در برخی گلخانه‌ها و … نیز گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر و پلیس اماکن هماهنگی خوبی در این زمینه با یکدیگر دارند و پلیس اماکن نیز براین فضا‌ها رصد می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره آمار جرائم خشن در تهران نیز گفت: طی یک سال گذشته وقوع جرائم خشن و مسلحانه در تهران کاهش داشته است و بسیاری از جرائم خشن و مسلحانه مربوط به سال‌های قبل نیز کشف شده است.

رحیمی در مورد جرائم خرد نیز گفت: آمار جرائم خرد در مقایسه با سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.