ارتباط با ما در

سعادت، رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشریح کرد:

روایتی از حمله مرزبانان اماراتی به موتورلنج صیادی ایرانی

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر تاکید کرد:پیگیری‌هایی از طرف وزارت امور خارجه که متولی این امر است انجام شده و مقامات سیاسی استان، شیلات،نماینگان مجلس استان،استانداری و حوزه معاونت سیاسی همه از کانال وزارت امور خارجه پیگیری را انجام می دهند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- سعادت دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: کسانی که در راه کسب روزی حلال تلاش می‌کنند و از بین می‌روند همه این ها نزد خداوند شهید محسوب می‌شوند و ان‌شالله آن ملوانی که به نوعی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جانش از بین رفته روحش شاد باشد.

چندروز پیش خبر ناراحت کننده‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه یک کشتی صیادی بوشهری توسط نیروهای مرزبانی امارات نزدیک مرز این کشور مورد اصابت گلوله قرار گرفت. این لنج متعلق به عمار ماهینی و ناخدا عبدالمحمد ماهینی بوده است که با هشت ملوان راهی دریا برای ماهیگیری شده بود که متاسفانه این حادثه برای آن‌ها اتفاق افتاد.

محمد باقر سعادت دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی ضمن تایید این خبر از جزییات آن سخن به میان آورد و گفت: یک فروند موتور لنج صیادی در تاریخ ۱۰ شهریور ماه از اسکله مجاز جلالی بوشهر برگ خروج می‌گیرد و به قصد صیادی از این اسکله خارج می‌شود که نزدیک به مرز آبی کشور امارات نیروهای مرزبانی این کشور به این موتور لنج حمله می‌کنند و یک نفر از ملوانان این موتور لنج صیادی کشته می‌شود و دو نفر از آن‌ها زخمی می‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صیادان هر کشوری در آب‌هایی که مشخص شده و مرزهایی که تعیین شده می‌توانند صیادی کنند اگر از مرز خود خارج شوند حتما مسئولین آن کشور به نوعی برخورد می‌کنند. اینکه این برخورد باید چگونه باشد هنوز پروتکل مشخصی برای آن معین نشده است و برای هیچ کشوری نسخه‌ای پیچیده نشده که آیا حق تیراندازی دارند یا می‌توانند به شکل مسالمت آمیز برخورد کنند و این متجاوزان به حریم دریایی را دستگیر کنند.

معلوم نیست موتورلنج در آب‌های ایران بود

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: مقامات مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه بوشهر و حوزه معاونت سیاسی و خود شیلات استان و شیلات کشور و نمایندگان مجلس استان بوشهر همه در تلاش هستند و قضایا را از نزدیک پیگیری کنند که علت ماجرا را متوجه شوند و ببینند این تیراندازی به چه دلیل شده و موتور لنج صیادی بوشهر در آب امارات بوده یا نه در آب ایران بوده و این حادثه اتفاق افتاده هنوز چگونگی این امر دقیق مشخص نیست.

موتورلنج در اختیار اماراتی‌ها است

نماینده مردم دشتستان تشریح کرد: اتفاقی که افتاد این است که شلیک‌هایی که به این موتور لنج شده که منجر به کشته شدن یک نفر از ملوانان این موتور لنج شد و دونفر هم زخمی شدند و بعد هم مرزبانی کشور امارات موتور لنج آسیب دیده را هدایت کرده به سمت خاک خودشان هدایت کردند. اکنون جنازه ملوان کشته شده و زخمی‌ها و موتور لنج و بقیه ملوانان همه در اختیار مقامات و مسئولین مجموعه کشتیرانی امارات هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: پیگیری‌هایی از طرف وزارت امور خارجه که متولی این امر است انجام شده و مقامات سیاسی استان، شیلات، نماینگان مجلس استان، استانداری و حوزه معاونت سیاسی همه از کانال وزارت امور خارجه پیگیری را انجام می‌دهند.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان ضمن ابراز همدردی با خانواده حادثه دیدگان گفت: ان‌شالله بقیه ملوانان و آن دونفری که مجروح شدند شفای عاجل پیدا کنند و هم این موتور لنج با بقیه ملوانان و زخمی‌ها به کشورتحویل داده شوند. کسانی که در راه کسب روزی حلال تلاش می‌کنند و از بین می‌روند همه این‌ها نزد خداوند شهید محسوب می‌شوند و ان‌شالله آن ملوانی که به نوعی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جانش از بین رفته روحش شاد باشد و خداوند به بازماندگان او صبر دهد.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. مسعود

    دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۶:۱۲

    ان شاله ماشاله به درد این حرام زاذه های اماراتی نمی خوره کی برخوردی مثل برخورد سپاه با کومله باهاشون می کنید یا اینکه چون اف ۱۵ دارند باید هموطنامون فقط کشته شده ببینیم

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.