ارتباط با ما در

نیوزویک بر اساس یافته‌های تازه محققان مطرح کرد

روشی برای طول عمر بیشتر

ریچارد هودز، مدیر موسسه ملی سلامت گفت: «این آزمایش نشان داد که موش‌هایی که روزانه یک وعده غذایی داشتند، و در نتیجه مدت زمان بیشتری را زندگی می‌کردند، از سلامت جسمی بهتری برخوردار بودند.»

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس مطالعات صورت گرفته روی موش، نخوردن غذا بین دو وعده غذایی می‌تواند باعث تقویت سلامت و افزایش طول عمر شود.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، این آزمایش‌ها نشان داد که این حیوان بدون در نظر گرفتن اینکه  چه نوع غذایی مصرف می‌کنند یا چه میزان کالری دریافت می‌کنند، از مزایای روزه‌داری بهره مند می‌شوند.

محققان برای مطالعه تأثیرات روزه‌داری، ۲۹۲ موش مذکر را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه در مقایسه با گروه دیگر، رژیم غذایی با قند و چربی پائین و پروتئین بالاتر دریافت کردند. پس از آن این موش‌ها بر اساس زمان دریافت غذا، به سه گروه تقسیم شدند.

گروه نخست هر زمان که می‌خواست غذا دریافت می‌کرد. گروه دوم روزانه ۳۰ درصد کالری کمتر از گروه اول دریافت می‌کرد، درحالی‌که گروه سوم تنها یک وعده غذایی دریافت می‌کرد که از نظر رژیمی مانند گروه اول بود.

محققان میزان سلامت و طول عمر موش‌ها را با توجه به زمان مرگ طبیعی‌شان اندازه‌گیری کرده و بدن آن‌ها را پس از مرگ آزمایش کردند.

هر دو گروه موش‌هایی که غذا دریافت می‌کردند و کالری محدودی به بدنشان وارد می‌شد، سلامت کلی بهتری داشتند، طولانی‌تر عمر کردند و نشانه‌های کمتری از آسیب‌های وارده به اعضای داخلی بدن داشتند. ضمن اینکه موش‌هایی که کالری محدودی دریافت می‌کردند، سطح قند ناشتا و انسولین بهتری داشتند.

ریچارد هودز، مدیر موسسه ملی سلامت گفت: «این آزمایش نشان داد که موش‌هایی که روزانه یک وعده غذایی داشتند، و در نتیجه مدت زمان بیشتری را زندگی می‌کردند، از سلامت جسمی بهتری برخوردار بودند.»

آن‌ها این احتمال را مطرح می‌کنند که «شاید این شکل از روزه‌داری روزانه بدن را قادر به ترمیم و حفظ مکانیسم‌هایی می‌کند که در بدن‌هایی که به‌طور مداوم در معرض دریافت غذا هستند، یافت نمی‌شود.»

با این حال محققان تأکید کردند که یافته‌هایشان پیش زمینه‌ای برای مطالعات آینده در مورد میزان تأثیرگذاری الگوی مصرف محدود غذا بر حفظ وزن مناسب خواهد بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.