ارتباط با ما در

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی خبر داد:

افزایش ۶۰ درصدی قیمت لوازم التحریر

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی گفت: افزایش قیمت تاثیر خود را گذاشته است به طوری که الان مصرف‌ها به حداقل رسیده است و کاملا مشخص است که مردم میزان مصرف خود را مدیریت می‌کنند.

منتشر شده

جامعه ایرانی موسی فرزانیان در خصوص وضعیت لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی گفت: در چند سال اخیر ما درگیر رکود در این صنف بودیم و با توجه به مشکلات پیش آمده در بازار ارز و عدم ترخیص کالا از گمرک امسال مشکلات ما بیشتر شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی ادامه داد: با توجه به وقفه‌ای که در واردات و ترخیص مواد اولیه برای کارخانجات تولید داخل به وجود آمده این امکان وجود دارد که در صورت عدم تدبیر مسئولان در ماه‌های آینده شاهد کاهش کالا در بازار باشیم اما الان با توجه به موجودی انبارها مشکلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: آقایان شعار حمایت از تولید داخل می‌دهند اما در رسیدن مواد اولیه به این واحد‌ها همه نوع سنگ‌اندازی وجود دارد در این چند وقت به قدری بخشنامه صادر شده که ثبت سفارش و واردات تبدیل به یکی از سخت‌ترین کارها شده است امروز ما کارخانه‌هایی برای تولید مداد و خودکار داریم اما همین کارخانه‌ها در آستانه سال تحصیلی به دلیل نبود جوهر و چوب مجبور شدند با حداقل ظرفیت تولید کنند از طرف دیگر جلوی واردات را گرفته‌ایم نتیجه آن این شده که امروز کالا در بازار نسبت به گذشته کم شده است.

تولید کننده‌های خودکار می‌گویند الان دو ماه است جوهر در گمرک ایران مانده

فرزانیان اظهار داشت: تولید کننده‌های خودکار می‌گویند الان دو ماه است جوهر در گمرک ایران مانده اما به دلیل مابه التفاوت ارزی و عدم ابلاغ بخشنامه جدید برای ترخیص کالا ، گمرک از خروج جنس خودداری می‌کند و اینطور جواب می‌دهد که چیزی معلوم نیست. از طرف دیگر کالاهایی که مواد اولیه آن از پتروشیمی تامین می‌شود علاوه بر اینکه افزایش قیمت ۱۵۰ درصدی داشته‌اند اکنون نمی‌توان به راحتی آن را از بازار تهیه کرد.

وی تصریح کرد: تا به امروز لوازم التحریر ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است که این روند صعودی ادامه خواهد داشت.

فرزانیان گفت: با توجه به اینکه کالاهای ما در ردیف ۳ تعرفه گمرکی هستند باید ارز مورد نیاز را از بازار ثانویه تهیه کنیم.

وی یادآور شد: امروز این جنس‌هایی که در بازار وجود دارد با ارز ۴۲۰۰ تهیه شده است و هنوز بار جدید با ارز ۹ هزار تومانی وارد کشور نشده که به طور حتم در سری جدید کالاها بیش از دو برابر قیمت‌ها افزایش خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار افزود: این افزایش قیمت تاثیر خود را گذاشته است به طوری که الان مصرف‌ها به حداقل رسیده است و کاملا مشخص است که مردم میزان مصرف خود را مدیریت می‌کنند.

در سال‌های قبل مردم در این روزها معمولا برای مصرف ۶ ماه خود خرید می‌کردند

وی گفت: در سالهای قبل مردم در این روزها معمولا برای مصرف ۶ ماه خود خرید می‌کردند اما الان این مدت به یک ماه رسیده است چون قدرت خرید مردم پایین آمده و بیش از این توان ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار تصریح کرد: ما ۲ هزار واحد صنفی فعال در استان تهران داریم که متاسفانه از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و فروش آنها به حداقل رسیده و به طور حتم آنهایی که مغازه اجاره‌ای دارند در سال آینده مجبور به تعطیلی کسب و کار خواهند شد. به طور کلی در صورت ادامه وضعیت موجود، سال آینده تعداد زیادی از نوشت افزار فروشی‌ها مجبور به تعطیلی خواهند شد.

وی گفت: الان بیشترین شکایت‌هایی که به ما واصل می‌شود به دلیل عدم تحویل کالا است. افزایش قیمت در این حوزه آن‌چنان زیاد و ناگهانی بوده که فروشنده با وجود گرفتن پیش پرداخت یا کل مبلغ نتوانسته جنس مورد نیاز مشتری را تحویل دهد که بیشتر به دلیل افزایش قیمت چند برابری بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار گفت: از اردیبهشت ماه بنکداران این صنف به دلیل مشخص نبودن وضعیت بازار از دادن جنس خودداری کردند و بعد از آن نیز افزایش قیمت‌ها و حالا نیز با کمبود مواجه شده‌ایم برای همین خصوصا در حوزه خریداران شهرستانی با مشکل عدم تحویل کالا روبرو هستیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.