ارتباط با ما در

میرزایی نیکودر گفت وگوبا جامعه ایرانی:

وزارت اطلاعات و کشور شائبه‌های مرگ آیت الله هاشمی را پیگیری کنند

وی در ادامه افزود: امیدوار هستم کمیسیون های مربوطه(امنیت، اجتماعی و شوراها) وارد تحقیق موضوع مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی شوند.

منتشر شده

جامعه ایرانی-  عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: شائبه‌هایی که اخیرا درباره مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی  به وجود آمده است را دستگاه‌های اطلاعاتی و وزارت کشور که مجوز برگزاری تجمع طلاب در مدرسه فیضیه را صادر کرده، پیگیری کنند.

هفته گذشته تجمعی در مدرسه فیضیه قم با هدف اعتراض به سیاست‌های دولت برگزار شد که وجود یک تابلو با مضمونی تهدیدآمیز نسبت به رئیس‌جمهور، توجه بسیاری را جلب کرد.

بر روی این تابلو نوشته شده بود: «ای آنکه مذاکره شعارت – استخر فرح در انتظارت». با دیدن این شعار مطرح شد که علاوه بر تهدید رئیس‌جمهور، نوعی اعتراف به فعال بودن دست‌هایی در ماجرای جان باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر وجود دارد. گرچه اعلام شد که آن تجمع خودجوش بوده، اما بر دسته تابلوهای این مراسم نوشته شده بود «بعد از مراسم تابلوها را برگردانید» جمله‌ای که برنامه‌ریزی شده بودن این تجمع را نشان می داد.

محسن غرویان، مدرس حوزه و دانشگاه در این باره اعلام کرد: «پیام چنین شعاری این است که فوت آیت الله هاشمی طراحی شده بوده است. خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی باید پیگیر این شعار باشند و مفهوم آن را روشن کنند.»

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش  به شعارفوق  در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «مرگ هاشمی رفسنجانی از ابتدا طبیعی به نظر نمی‌رسد اما به دلایلی به طور جدی مطرح و پیگیری نشد. اکنون با تهدید رئیس‌جمهور به هم سرنوشتی با هاشمی، موضوع کاملا جدی شده است. لذا لازم است مجلس یا یک هیأت مستقل در مورد چگونگی مرگ هاشمی تحقیق و تفحص کرده، حقیقت را روشن و رسما گزارش نماید.»

پس از مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی شائبه‌هایی درباره علت آن از سوی خانواده و دوستان نزدیکش مطرح شد. فاطمه هاشمی از  وجود مواد رادیواکتیو در بدن آیت الله خبر داد و یاسر از باز شدن پرونده‌ای در شورای عالی امنیت ملی در همین رابطه سخن به میان آورد.

قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند در مجلس و عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با جامعه ایرانی در رابطه با ضرورت انجام تحقیق و تفحص بابت روشن شدن شائبه‌های به وجود آمده درباره مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: تحقیق وتفحص به طور معمول باید از سازمان یا مجموعه‌ای صورت گیرد. درباره موضوع مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی  نمی‌توان تقاضای تحقیق وتفحص داد زیرا ابتدا باید جایگاه آن را مشخص کرد، سپس دست به این اقدام زد. واقعیت این است که نماینده‌ها نمی‌دانند باید به کجا برای انجام تحقیق و تفحص مراجعه کنند. وزارت کشور یا جایی که این اتفاق در آن روی داده است؟  مشخص نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: تا به امروز درباره مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی بعید است که مقامات کشور ورود پیدا نکرده باشند. در این رابطه بررسی‌هایی هم  صورت گرفت و پاسخ‌های مختلف فراوانی به مقامات از جمله ریاست جمهوری داده شد و با یک شعار هم نمی‌توان به جمع‌بندی دست یافت.

این نماینده مردم تهران در این باره یادآور شد: شائبه‌هایی که اخیرا در این باره به وجود آمده است را دستگاه‌های اطلاعاتی و وزارت کشور که مجوز برگزاری تجمع طلاب در مدرسه فیضیه را صادر کرده، پیگیری کنند. ما (نمایندگان مجلس) حتی  نمی‌دانستیم که نام استخر فوق «فرح» است. کمیسیون شوراها نامه‌ای را تنظیم کرده که براساس آن از وزیر کشور درباره چرایی و چگونگی این قضییه سوال شده است.

میرزایی درباره موضوع سوال از وزیر کشور گفت: نماینده‌ها براساس اصل ۲۶۶ به طور رسمی به وزیر کشور نامه نوشتند و  درباره شعاری که در روز برگزاری تجمع بر تابلوها نوشته بود، سوال را مطرح کردند. براساس این اصل می‌توان پیش از تحقیق وتفحص و یا سوال در صحن پاسخ خواسته شود که پاسخ آن به هیئت رئیسه اعلام می‌شود.

وی در ادامه افزود: امیدوار هستم کمیسیون‌های مربوطه (امنیت، اجتماعی و شوراها) وارد تحقیق موضوع مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی شوند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.