ارتباط با ما در

محمود صادقی، مطرح کرد:

خطر شکل‌گیری فعالیت‌های زیر زمینی در دانشگاه‌ها

از خطرات بسته شدن فضای سیاسی دانشگاه این است که افراد از حالت شناسنامه دار به بی شناسنامه تبدیل می شوند و مخاطرات شکل گیری فعالیت های زیر زمینی وجود دارد.

منتشر شده

جامعه ایرانی- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می گوید: فعالیت های سیاسی دانشجویان دچار نوعی رکود است و تحرک و پویایی در بین تشکل های دانشجویی در همه طیف ها از جمله اصولگرا و اصلاح طلب دیده نمی شود، مسئله ای که نیازمند بررسی است.

محمود صادقی، درباره تاثیر رکود فعالیت های دانشجویی بر روی نشریات آنها نیز گفت: از خطرات بسته شدن فضای سیاسی دانشگاه این است که افراد از حالت شناسنامه دار به بی شناسنامه تبدیل می شوند و مخاطرات شکل گیری فعالیت های زیر زمینی وجود دارد.
دبیر انجمن اسلامی اساتید دانشگاه های کشور گفت : سرخوردگی بین اقشار مختلف دانشجویی ایجاد شده و این موضوع را می توانیم در نشریات مختلف دانشجویی نیز مشاهده کنیم.
وی ادامه داد: با فعال بودن تشکل ها نشریات دانشجویی نیز فعال هستند که باید دلایل غیر فعال بودن نشریات دانشجویی ارزیابی شود، از آن جمله می توان به سرخوردگی از فضای سیاسی اجتماعی دانشگاه اشاره کرد.
عضو ناظر مجلس در شورای سنجش تکمیلی دانشجو خاطر نشان کرد: هزینه هایی که فعالان و نشریات دانشجویی با آن مواجه هستند، بخصوص مسایل خارج از دانشگاه، آنها را به سمت نوعی سکون و رکود هدایت کرده است.
وی با بیان اینکه باید برای رکود سیاسی در دانشگاه ها فکری کرد چون برای جامعه دانشجویی بسیار مضرر است، تصریح کرد: در حوزه انجمن های علمی و نشریات علمی دانشجویی نیز وضعیت به همین شکل است و برخی فکر می کنند اگر فضای دانشگاه را غیرسیاسی کنیم به سمت علمی شدن حرکت می کند درحالی که این اشتباه بزرگی است چون وقتی نشاط دانشجویان را گرفته ایم در فضای علمی هم تاثیر منفی می گذارد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: این موضوع که گفته می شود دانشجو فقط باید درس بخواند، فکر بسیار غلطی است؛ درحالی که اگر دانشجو فقط درس بخواند، فرد گرا شده و در آینده احساس مسئولیت نخواهد کرد به همین دلیل نیازمند بازنگری سیاست ها در زمینه سیاسی شدن دانشگاه ها هستیم تا به دانشگاه اجازه تنفس و نشاط را بدهیم و سپس آثار این نشاط را در نشریات و حتی محافل علمی را خواهیم دید .
وی ادامه داد: دانشجویان علاقه مند به فعالیت های سیاسی در انجمن های علمی نیز فعال هستند و این گونه نیست که اگر فضای دانشگاه بسته باشد، دانشجویان از نظر علمی رشد می کنند.
صادقی با بیان اینکه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس محورهایی در این زمینه در حال پیگیری است، تصریح کرد: باید توجه بیشتری به تشکل های دانشجویی بخصوص در آستانه سال تحصیلی جدید شده و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید اقدامات مثبتی در این زمینه صورت گیرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.