ارتباط با ما در

مقامات آمریکایی اعلام کردند

توافق ترامپ و پوتین برای خروج ایران از سوریه

یک مقام آمریکایی گفت که ترامپ و پوتین در این ملاقات توافق اصولی کردند که ایران از سوریه خارج شود که رئیس جمهوری روسیه این موضوع را مساله ای دشوار دانست.

منتشر شده

جامعه ایرانی– یک مقام آمریکایی مدعی شد که رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در دیداری که در هلسینکی داشتند، توافق کردند که ایران از سوریه خارج شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی با اشاره به دیدار ۲۲ تیرماه دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی پایتخت فنلاند گفت که موضوع اصلی سران دو کشور در این دیدار مساله سوریه و نقش ایران در این کشور بوده است.
این مقام آمریکایی افزود که ترامپ و پوتین در این ملاقات توافق اصولی کردند که ایران از سوریه خارج شود که رئیس جمهوری روسیه این موضوع را مساله ای دشوار دانست.
مقام آمریکایی که نامی از او برده نشده همچنین به جزئیات دیگری از این ملاقات پیرامون توافق های کنترل تسلیحات از جمله پیمان استارت جدید و همچنین پیمان نیروهای هسته ای میان برد اشاره کرد و گفت که سران آمریکا و روسیه توافقی درباره پیمان های کنترل تسلیحات نداشتند.
به گفته این مقام آمریکایی، ترامپ در این دیدار موضوع خط لوله گاز طبیعی نورد استریم ۲ که روسیه را به آلمان وصل می کند را نیز مطرح کرده است. ترامپ پیرامون این خط لوله به شدت از آلمان انتقاد کرده و این کشور را «اسیر روسیه» خوانده است.
مقام آمریکایی همچنین گفت که ترامپ بلافاصله پس از این ملاقات به مدت ۱۵ دقیقه مقام های دولت خود از جمله جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مایک پمپئو وزیر خارجه و جان هانتسمن سفیر آمریکا در مسکو را در جریان گفت و گوهای خود با پوتین قرار داده است.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. کرامت سلیمی

    یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۴

    به نظر شما نقطه ضعف امریکا و روسیه ( 2 تا به اصطلاح ابرقدرت ) در مقابله با ایران چیست.
    چرا قادر نیستند با تهدید نظامی و توسل به قوه قهریه ایران را از سوریه خارج کنند.

    همجنین چند مدت پیش که دکتر ولایتی به روسیه رفتند
    با وجود اینکه اقای ولایتی همتا و همرده اقای پوتین نیستند اما اقای پوتین با تمام خود بزرگ بینی و تکبری که دارد مجبور شد شخصا” با اقای ولایتی دیدار و مذاکره نماید .
    می گویند ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه همیشه وقتی می خواهند با کسی ملاقات نمایند مقداری تاخیر می کنند و ان فرد را منتظر نگاه می دارند تا هم حس خود بزرگ بینی و جاه طلبیش را ارضا کند و هم ان فرد را تحقیر نماید و بی اهمیت یا کم اهمیت جلوه دهد. اما جرات نکردند چنین رفتاری با دکتر ولایتی داشته باشند.

    به نظر شما علت چیست؟
    و همینطور اقای پوتین در سالهای اخیر دو بار به ایران سفر کردند و هردو بار به محض ورود به کشور شخصا” به دیدار ایت الله خامنه ای رفتند.

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.