ارتباط با ما در

دانشمندان مطرح کردند

چرا رژیم غذایی متنوع سالم‌ترین رژیم نیست؟

در بررسی‌های اخیر دانشمندان دریافتند که استفاده از یک رژیم غذای متنوع لزوماً منجر به‌سلامت بیشتر نمی‌شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی– اکثر توصیه‌های مربوط به خوراک سالم بر مصرف غذاهای متنوع متمرکز است تا اطمینان حاصل شود که گروه‌های مختلف غذا صرف می‌شود. به عقیده کارشناسان تغذیه با این روش احتمالاً بدن هر آنچه نیاز دارد را جذب خواهد کرد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از تایم، اما در بررسی‌های اخیر دانشمندان دریافتند که استفاده از یک رژیم غذای متنوع لزوماً منجر به‌سلامت بیشتر نمی‌شود.

انجمن قلب آمریکا با بررسی مطالعات در دسترس گزارش داد که از نظر علمی حمایت چندانی از این ایده که استفاده از غذاهای متنوع منجر به‌سلامت هرچه بیشتر افراد می‌شود، وجود ندارد- به خصوص زمانی که بحث به کاهش خطر بیماری‌های مزمنی مانند چاقی، ناراحتی قلبی و دیابت می‌رسد. در واقع مصرف غذاهای متنوع نتایج بدتری را در پی داشته است.

این مسئله به‌هیچ‌وجه تعجب‌برانگیز نیست. اکثر مطالعات در این زمینه با سؤال از مردم در مورد تعداد غذاهای مختلفی که مصرف می‌کنند، انجام می‌شود. و نتایج نشان می‌دهد آن‌هایی که تنوع غذایی بیشتری دارند، بیش از سایرین از غذاهای ناسالم، از جمله اسنک‌ها، کیک و شیرینی استفاده می‌کنند.

دانشمندان تأکید می‌کنند که مصرف غذاهای متنوع برای بدن بد نیست؛ فقط مسئله اینجا است که مردم با استفاده از کلمه «تنوع» اقدام به مصرف انواع مختلف غذاها می‌کنند که برخی از آن‌ها ضرورتاً سالم نیستند.

به‌عبارت‌دیگر، یک رژیم غذایی متنوع به معنای استفاده از طیف مختلفی از غذاهای سالم و غیرسالم نیست، چراکه برخی مواقع ممکن است طیف غذاهای متنوع از ناسالم‌ها بیشتر شود. به عقیده دانشمندان باید درباره معنای دقیق «تنوع غذایی» تجدیدنظر شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.