ارتباط با ما در

فاطمه ذوالقدر نايب رييس كميسيون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

فدراسیون فوتبال تعریف جدیدی از خانواده ارایه داد/ مگر مطالبه جامعه حضور پدران و پسران در ورزشگاه‌ها بود

ذوالقدر نماینده مردم تهران تاکید کرد: لازم است از جنسیتی نگاه کردن به خانواده و کیان آن که دور از عدالت است، پرهیز شود و  اجازه ندهیم  دختر و پسر در خانواده به واسطه این گفتمان های ناصواب با میل و خواست جامعه ، از سهم برابری که دارند دور نگه داشته شوند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– ذوالقدر نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید اجازه دهیم ساز و کارهای لازم و فضای اختصاصی برای حضور خانواده‌ها با معنای واقعی آن ایجاد شود چرا که خانواده حرمت و حریم دارد که به واسطه حضورشان در ورزشگاه این حرمت در فضای تماشاگران نیز ترویج می‌شود و از بسیاری رفتارهای پرخاشگرانه و الفاظ ناشایست یقینا پرهیز خواهند کرد.

تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیش از این خبر از موافقت فدراسیون فوتبال با تعیین یک جایگاه در استادیوم‌های فوتبال برای خانواده‌ها داده بودند اما  غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال دیروز اعلام کرد که در راستای اقدامات فرهنگی فدراسیون فوتبال برای تلطیف فضای ورزشگاه ها مقرر شده است سه سکوورزشگاه آزادی برای خانواده ها به صورت نظام‌مند به گونه‌ای مدیریت شود که تماشاگران پسر به همراه پدران خود وارد ورزشگاه ها شوند و در محلی مراقبت شده و پاک بازی فوتبال خود را تماشا کنند.

با این اظهارات مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال و اینکه خانواده را تنها محدود به پسر و پدر کرده است اولا تعریف جدیدی از خانواده ارایه شد و در ثانی به نوعی به نظر می‌رسد که تلاش‌های نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان زن مجلس برای ایجاد گشایش در مسیر ورود زنان و خانواده ها به ورزشگاه ها با این تصمیم فدراسیون فوتبال عملا به بن بست خورده است.

 

فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی ضمن نکوهش تصمیم فدراسیون فوتبال گفت: موضوع حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها رویکردی فرهنگی برای داشتن تفریح و سرگرمی سالم و با نشاط در جهت انسجام هرچه بیشتر خانواده هاست.

جنسیتی نگاه کردن به خانواده و کیان آن که دور از عدالت است

نماینده مردم تهران اضافه کرد: بسیاری از مشکلاتی که ما امروز داریم برخواسته از نگاه های جنسیتی است که به فرآیند فرهنگ سازی و افزایش اعتماد اجتماعی لطمه وارد کرده که لازم است از جنسیتی نگاه کردن به خانواده و کیان آن که دور از عدالت است، پرهیز شود و  اجازه ندهیم دختر و پسر در خانواده به واسطه این گفتمان های ناصواب با میل و خواست جامعه، از سهم برابری که دارند دور نگه داشته شوند.

تعبیر نادرست از خانواده کاملا مغایر با قول مساعد به نمایندگان خانه ملت است

ذوالقدر نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع عقب‌نشینی نمایندگان از وعده‌‌های خود برای ایجاد گشایش در مسیر ورود زنان و خانواده ها به ورزشگاه‌ها نیست،گفت: این تعریف جدیدی که امروز از خانواده برای حضور در ورزشگاه‌ها در وزارت ورزش و جوانان مطرح شده که تعبیرش از خانواده را پدر و پسر می‌دانند کاملا مغایر با خواست و مطالبه خانواده‌ها و جامعه و مذاکرات و قول مساعدی است که به نمایندگان خانه ملت پیش از این داده شده است مگر تا بحال ما محدودیتی برای حضور پدران و پسران در ورزشگاه داشتیم که حالا مطالبه‌گری حضور خانواده در ورزشگاه‌ها را این‌گونه به انحراف می‌کشند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: حضور خانواده‌ها یعنی پدر و مادر و فرزندان فارغ از هر مفهوم جنسیتی، که خوشبختانه در بازی جام جهانی تجربه بسیار موفقی از این حضور را دیدیم و در برخی ورزشگاه‌ها امروز شاهد تخصیص جایگاه ویژه به بانوان هستیم.

حذف رفتارهای پرخاشگرانه به واسطه حضور خانواده‌ها

وی ادامه داد: ما باید اجازه دهیم ساز و کارهای لازم و فضای اختصاصی برای حضور خانواده‌ها با معنای واقعی آن ایجاد شود چرا که خانواده حرمت و حریم دارد که به واسطه حضورشان در ورزشگاه این حرمت در فضای تماشاگران نیز ترویج می‌شود و از بسیاری رفتارهای پرخاشگرانه و الفاظ ناشایست یقینا پرهیز خواهند کرد.

فاطمه ذوالقدر گفت: ما نباید بخاطر اقلیتی که رفتارهای هنجارمند ندارند اکثریت را زیر سوال ببریم و آن‌ها را از حق طبیعی شان که داشتن تفریح و سرگرمی سالم است تحریم کنیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان ضمن تاکید بر رسیدگی و پیگیری کمیسیون درباره موضوع حضور خانواده ها در ورزشگاه‌ها گفت:حتما با وزارت ورزش و جوانان جلسه ای برای پیگیری این موضوع و پیگیری خواست و مطالبه مردم و خانواده ها برای حضور در ورزشگاه ها در کمیسیون فرهنگی خواهیم داشت و اجازه نمی دهیم سوء گیری یک نگاه به کل تلاش های که تا این لحظه توسط نمایندگان و به خصوص فراکسیون زنان مجلس و خود وزارت ورزش و جوانان انجام شده آسیبی وارد کند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.