ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

نمک آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید مضر نیست

بر اساس یافته‌های منتشر شده در مجله پزشکی لانست، سطح بسیار پائین سدیم که از مواد لازم برای زندگی است، می‌تواند منجر به حملات قلبی بیشتر و مرگ شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس مطالعاتی که به‌تازگی صورت گرفته احتمالاً نمک آن‌قدرها هم که گفته می‌شود برای سلامت ضرر ندارد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، مصرف سدیم به فشار خون بالا و سکته ربط داده می‌شود اما این تأثیرات اغلب خارج از کشورهایی مانند چین که مردم سطح بالایی از نمک را استفاده می‌کنند، رخ نمی‌دهد.

بر اساس یافته‌های منتشر شده در مجله پزشکی لانست، سطح بسیار پائین سدیم که از مواد لازم برای زندگی است، می‌تواند منجر به حملات قلبی بیشتر و مرگ شود. این تحقیقات نشان می‌دهد رژیم غذایی که شامل حجم متوسطی از سدیم باشد، مثلاً روزانه بین ۳ تا ۵ گرم، به حفظ سلامت قلبی کمک می‌کند.

اندرو مینت، استاد موسسه تحقیقاتی علوم بهداشت همیلتون و دانشگاه مک مستر در کانادا در بیانیه‌ای گفت: «بدن‌های ما نیازمند مواد مغذی مانند سدیم است اما سؤال اینجا است که به چه میزان.»

سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که برای کاهش فشار خون روزانه ۵ گرم سدیم مصرف شود. انجمن قلب آمریکا میزان مصرف نمک را محدودتر کرده و توصیه می‌کند که بیشتر از ۲.۳ گرم در روز نشود.

نویسندگان این تحقیق می‌گویند تاکنون هیچ کشوری موفق نشده که این توصیه‌ها را عملی کند و تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که احتمالاً ضرورتی ندارد که در کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس میزان مصرف نمک کاهش بیابد.

این مطالعه با بررسی بیش از ۹۰ هزار نفر در ۲۱ کشور نهایی شد. در این مطالعه، فشار خون و نتایج آزمایش قلب بر اساس میزان سدیم و پتاسیم مصرف شده، اندازه‌گیری شد.

محققان تنها در جوامعی که میانگین مصرف نمک روزانه بیش از ۵ گرم بود، شاهد افزایش خطرات قلبی و عروقی بودند. اما تنها حدود پنج درصد از مردم در کشورهای توسعه‌یافته بیش از این میزان نمک مصرف می‌کنند. بر این اساس، در کشورهایی که میزان مصرف روزانه بین سه تا پنج گرم است، خطرات افزایش نمی‌یابند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.