ارتباط با ما در

کریمی اصفهانی،  دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار  در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

«احمدی‌نژاد» همان «آمدنیوز» است

آنچه در دولت یازدهم و دوازدهم وجود دارد فی‌البداهه پیش نیامده ومسبوق به سابقه است. دولت نهم و دهم پایه ریز یک فساد ریشه دارو راه غلط برای اقتصاد بود که نابودی تولید را در پی داشت، اما دولت جدید باید هنر تصحیح آن را داشته باشد.

منتشر شده

جامعه ایرانی_  دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار  گفت: احمدی‌نژاد امروز در حالی در فضای مجازی به‌عنوان ناجی صحبت می‌کند که خود فردی است که کشور را به سمت مشکلاتی برده که آمریکا نمی‌توانست ببرد. احمدی نژاد درصدد است تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

اعتراضات اخیر مردم به دلیل مشکلات اقتصادی سبب شده است تا دلسوزان نظام برای برون‌رفت از این شرایط راهکار ارائه دهند و ازجمله کسانی که نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نبوده است، سید محمد خاتمی، لیدر جریان اصلاحات است که خود به مدت ۹ سال انواع ممنوعیت‌ها را متحمل شده، اما ضمن عذرخواهی از مردم ۱۵ راهکار برای برون‌رفت از این وضعیت معرفی کرده است.

مهدی کروبی نیز که او هم به مدت ۹ سال در حصر به سر می‌برد در جریان اتفاقات اخیر مردم را به وحدت دعوت کرده است، اما در این میان محمود احمدی‌نژاد در ویدئویی ضمن بیان انتقادات تندی نسبت به دولت از حسن روحانی درخواست کرده تا از مقام ریاست جمهوری استعفا دهد.

احمدی‌نژاد که از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هم محسوب می‌شود و تعدادی از معاونان او به دلیل مشکلات اقتصادی موردتوجه قوه قضائیه قرارگرفته‌اند، در این ویدئو مدعی شد که طی پنج سال گذشته کشور با حضور دولت حسن روحانی یک رکود پنج‌ساله به کشور تحمیل‌شده و ایران ضمن دادن امتیازاتی در برنامه هسته‌ای،  هیچ امتیازی به دست نیاورده است. این درخواست احمدی‌نژاد در حالی مطرح می‌شود که در سال پایانی ریاست جمهوری وی رشد اقتصادی به بیش از منفی پنج درصد سقوط کرد و همچنین تورم به بالای ۴۰ درصد رسید، قیمت دلار، سکه و ارز نیز چندین برابر شد و قدرت خرید مردم به‌شدت کاهش یافت.

ضمن اینکه تحریم‌هایی که امروز مجدد با خروج ترامپ از برجام به کشور بازگشته، ناشی از سیاست‌هایی است که در دولت او پیش گرفته شد و توسط باراک اوباما علیه کشورمان به تصویب رسیده بود و نکته دیگر آنکه او کسی است که پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات سال ۸۸ معترضان را خس و خاشاک نامید، اما امروز درصدد است تا نشان دهد مدافع کسانی است که به شرایط سخت اقتصادی اعتراض می‌کنند.

احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا و دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار  در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره مواضع اخیر احمدی‌نژاد گفت: چهار دوره نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم تقریباً منافع عامه مردم به‌خصوص قشر مستضعف جامعه را به‌صورت واقعی در نظر نگرفتند و تنها شعارگونه به این امر پرداختند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این رابطه به‌خصوص در دوره نهم و دهم با مسائل متعددی مواجه شدیم که درکل مسائل اقتصادی را در برمی‌گیرد. در سال ۸۴ وقتی ابلاغیه اصل ۴۴ آمد دولت نهم و دهم مسئولیت این کار را داشت، اما در ۸ سال از دو دوره هیچ اتفاقی درباره مهم‌ترین مسئله نظام که اقتصادی است، روی نداد.

این فعال سیاسی اصولگرا در این رابطه یادآور شد: در سال ۸۴ حتماً باید اتفاق خاصی می‌افتاد و مقام معظم رهبری هم در همین سال این مطلب را مورد اشاره قراردادند. طی سال ۵۷ تا ۸۴ در گزینه‌های مختلف استکبار کمتر از ساقط کردن نظام دیده نمی‌شد و بر همین اساس ۸ سال جنگ را به کشور ما تحمیل کردند و تمام کشورهای شرقی و غربی دست‌به‌دست هم برای زمین زدن ایران دادند زیرا می‌دانستند که اسلام موی دماغ آن‌ها خواهد بود که با مدیریت خوب امام و پس‌ازآن مقام معظم رهبری تمام دنیا متوجه شدند که با جنگ نمی‌توانند کشور ایران را ساقط کنند.

کریمی اصفهانی دراین‌باره بیان کرد: آخرین گزینه دشمن این بود که بتوانند مردم را در برابر نظام قرار دهند. متأسفانه باید با صراحت گفت که دولت‌های ما به‌جای اینکه آخرین حربه دشمن را از او بگیرند بسیاری مواقع با او به همراهی پرداختند. دولت نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم در کنار غرب و آمریکا به‌صورت نامحسوس آب به آسیاب دشمن ریختند و در ناراضی کردن مردم ید طولایی داشتند.

وی در این خصوص اظهار داشت: مکانیسم دولت نهم و دهم برای پرداخت یارانه به مردم به معنای نابودی تولید بود، درصورتی‌که در آن مقطع درآمد نفتی ۸ سال مطابق با ۲۶ سال پیش از آن بود، بنابراین باید اتفاقات بسیار مبارکی به دست می‌آوردیم و بازسازی بنگاه‌های اقتصادی و واگذاری آن‌ها روی می‌داد.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه تصریح کرد: قانون پیش‌بینی کرده بود که پیش از پایان سال ۹۳ باید تمامی بنگاه‌ها واگذار شود. امکانات مالی هم به‌وفور وجود داشت، اما این اتفاق روی نداد و در عوض آن یارانه پرداخت شد، البته باید به بخش تولید هم یارانه داده می‌شد که یک ریال هم داده نشد، البته مجلس هم در این رابطه کم‌کاری کرد و از رئیس‌جمهور بازخواست انجام نداد. خانواده‌های ما به‌طور میانگین یک یا دو نفر در منزل بیکار دارند که در صورت ایجاد شغل تمام مردم امروز شاغل محسوب می‌شدند. این کار را آقای احمدی‌نژاد با درآمدی که داشت باید انجام می‌داد.

کریمی اصفهانی ضمن اشاره به ویدئو منتشرشده از سوی احمدی‌نژاد افزود: احمدی‌نژاد امروز در حالی در فضای مجازی به‌عنوان ناجی صحبت می‌کند که خود فردی است که کشور را به سمت مشکلاتی برده که آمریکا نمی‌توانست ببرد. احمدی نژاد امروز درصدد است تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرد و این امر نتیجه مماشات قوه قضائیه و مجلس با او و همراهانش در رابطه با خطاهایی که انجام داده بودند. بزرگ‌ترین فسادها و سوءاستفاده‌ها در دولت نهم و دهم محقق شد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره هدف احمدی‌نژاد گفت: نقش آقای احمدی‌نژاد به نظر می‌رسد همان آمدنیوز که باید گفت احمدنیوز است زیرا همان کاری که دشمن برای آشوب در داخل دامن می‌زند او هم درصدد همین کار است.

وی درباره دلیل این کار احمدی‌نژاد چنین توضیح داد: آقای احمدی‌نژاد در کشور ورشکسته محسوب می‌شود و با تمام مشکلات و معضلاتی که به وجود آورد، به فکر بازسازی چهره خود است. همراهان آقای احمدی‌نژاد یکی پس از دیگری مشتشان باز می‌شود که برخی از آن‌ها به چنگ قانون افتادند و هنوز خیلی مانده تا بسیاری از مسائل مشخص شود. او این کارها را انجام می‌دهد تا مانعی برای دنبال کنندگان مشکلاتش به وجود آید و مردم را در برابر نظام و انقلاب قرار دهد یعنی همان کاری که آمدنیوز انجام می‌دهد را به تکرار درمی‌آورد تا ناگزیر شوند بخشی از حرف‌های او را بپذیرند.

کریمی اصفهانی افزود: خدا را شاکر هستیم که اگر مردم از دولت یازدهم و دوازدهم گله‌دارند حتماً این مسئله از آقای احمدی‌نژاد چندین برابر بیشتر است و او در حال ریختن آب به آسیاب بیگانگان است. به نظر می‌رسد که در صورت آگاه شدن مناسب مردم، حنای احمدی نژاد رنگی نخواهد داشت.

مشکلات دولت یازدهم و دوازدهم مسبوق به سابقه است

وی در این خصوص به‌نقد دولت روحانی نیز پرداخت و در رابطه با آن اظهار داشت: متأسفانه آقای روحانی هم نتوانست اقتصاد را مدیریت درست کند و تیم اقتصادی او انگیزه کار و توان لازم برای رفع مشکلات را نداشت. مکرر هم گفته شد از گروه قوی استفاده شود افرادی که بتوانند با جامعه تجربی تلفیق شوند و مشکلات را برطرف سازند، اما این اتفاق نیفتاد.

این فعال سیاسی اصولگرا در این خصوص خاطرنشان کرد: در مدت سه یا چهار ماه در سال جاری مدام فرافکنی می‌شود و از بحران اقتصادی و ارزی صحبت به میان می‌آید درصورتی‌که بحران به مدیریت ربط دارد. دولت یازدهم و دوازدهم فقط به برجام اکتفا کرد روزی هم گفت که اگر در برجام موفق شویم آب ماهم دیگر مشکل نخواهد داشت، اما امروز در همه مسائل با مشکل روبرو شدیم.

کریمی اصفهانی در این رابطه گفت: مطالب فوق به معنای عدم کار دیپلماسی نیست، ولی غرب بدون آمریکا نمی‌تواند زندگی کند. نبستن زمان و دوطرفه نکرد‌ن تعهدات، خطاهای مجددی محسوب می‌شود که برای برجام در حال پیش آمدن است.

وی در ادامه اضافه کرد: اعلام بسته اقتصادی تعجب‌برانگیز است زیرا چند ماه گذشته گفته شد که دولت یک ارز نفت بیشتر ندارد که تنها مدیریت او هم باید در همین راستا باشد، اما اوضاع را به‌قدری وخیم کرده‌اند که آن‌هم جواب نمی‌دهد. روز اول اگر این کار انجام‌شده بود هزینه‌های امروز به وجود نمی‌آمد و شاهد کاهش یک سومی ارزش پول ملی کشور نبودیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در این رابطه اظهار داشت: دولت آقای روحانی مگر جواهرفروش است که طلافروشی را آغاز کرد؟ حتی اگر قاچاق طلا از مرزها می‌آید باید به آن اجازه ورود داد زیرا با گرفتن و بستن کشور اداره نمی‌شود. دولت آقای روحانی درباره صراف‌ها هم عاقلانه رفتار نکرد زیرا صرافی یک شغل محسوب می‌شود که دولت می‌تواند برای فعالیت آن‌ها آئین‌نامه تصویب کند. اقتصاد کشور احتیاج به قوانین باثبات دارد و نمی‌توان هرروز به‌صورت شناور با آن برخورد کرد.

کریمی اصفهانی در ادامه بیان کرد: آقای روحانی با این فرق که درآمدهای کلان نفتی دیگر وجود نداشت از کار احمدی‌نژاد عبرت نگرفت و  همان راه را طی کرد. روحانی بر این تصور بود که به گونه دیگری کشور را اداره کند، بنابراین تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشت. برجامی که همه‌چیز دادیم و هیچ گرفتیم، الآن هم زمزمه مذاکره مجدد به گوش می‌رسد.

وی در ادامه افزود: آنچه در دولت یازدهم و دوازدهم وجود دارد فی‌البداهه پیش نیامده ومسبوق به سابقه است. دولت نهم و دهم پایه ریز یک فساد ریشه دارو راه غلط برای اقتصاد بود که نابودی تولید را در پی داشت، اما دولت جدید باید هنر تصحیح آن را داشته باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا در این خصوص ابراز کرد: در دیدار با آقای روحانی به او گفتم  باید یارانه را حذف کند و به‌جای آن تولید را موردتوجه قراردهد تا قشر مستضعف شاغل و منافعش تأمین شود از این طریق نظام نیز ازنظر تولید و اقتصاد رشد می‌کند که چنین نشد. مطلب دیگر این است که امیرکبیر ۳۸ ماه در کشور صدارت داشت و این‌کارهای او بود که ماندگارش کرد و آوازه‌اش را بلند ساخت. اگر بخواهیم با شعار کارکنیم دنیا و آخرت را از دست می‌دهیم. به آقای روحانی گفتم که دیگر رئیس‌جمهور اصلاح‌طلبان نیست و به‌کل آحاد مردم ایران تعلق دارد.

کریمی اصفهانی در ادامه افزود: کشور ایران در یک بحران خاصی پیش می‌رود که تک‌تک ما تکلیف داریم برای عبور از آن به دولت، مجلس و قوه قضائیه برای رفع مشکلات کمک کنیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.