ارتباط با ما در

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

نسخه خاتمی می‌تواند سرآغاز یک دوره حیات ملی باشد

منتشر شده

جامعه ایرانی- عبدالله ناصری درباره چرایی صدور بیاینه اصلاح طلبان پس از راهکارهای تازه ارایه شده از سوی سیدمحمد خاتمی گفت:  آقای روحانی در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود شاید به دلیل جایگاهش همه‌چیز را خیلی عادی و مطلوب نشان داد که در بیانیه اصلاح‌طلبان شرایط واقعی و بسیار خطیر جامعه به تصویر کشیده شده است.

به دنبال اعتراضات مردم در چند شهر کشور نسبت به مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، تعدادی از فعالان اصلاح‌طلب در قالب یک بیانیه به تبیین و ارائه راهکار برای اتفاقات پیش‌آمده پرداختند.

این چهره‌های اصلاح‌طلب  و از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه فوق تأکید کرده‌اند: «نارضایتی در میان مردم همچنان ادامه دارد و اگر اقدام اساسی در جهت برطرف کردن زمینه‌های این اعتراضات به عمل نیاید و به اعتراض‌های به‌حق پاسخ مناسب داده نشود این‌گونه حوادث می‌تواند در آینده و چه‌بسا با هزینه‌های بیشتر، تکرار گردد.»

این در حالی است که چند روز پیش از آن سید محمد خاتمی که از او به‌عنوان لیدر جریان اصلاحات در کشور نام‌برده می‌شود ضمن بیان عذرخواهی از مردم ۱۵ راهکار برای حل مشکلات کشور ارائه داده بود.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو بنیاد باران درباره الزام ارائه بیانیه فوق پس از اعلام راهکارهای سید محمد خاتمی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی گفت: بیانیه اصلاح‌طلبان پیش از سخنرانی آقای خاتمی تهیه‌شده بود و پس‌ازآن دوستان به این جمع‌بندی دست یافتند که راه‌های برون‌رفت را گویاتر از آقای خاتمی بیان کنند و در آن به موارد ۱۵ گانه آقای خاتمی به‌عنوان یک سرفصل جدید برای حیات جمهوری اسلامی نیز اشاره شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه ابراز کرد: بیانیه آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان درواقع مکمل یکدیگراست، زیرا این بیانیه به‌صورت تحلیلی وضعیت موجود را کاملاً تشریح کرده و معضلاتی که بر سر راه دیده می‌شود و راهکارهای برون‌رفت از آن را مبنا قرار داده و قدری هم راهکارهای آقای خاتمی را به‌صورت تفسیری پیشنهاد داده است. امضاکنندگان بیانیه معتقد هستند این دو بیانیه مکمل یکدیگرند و با نسخه ارائه‌شده آقای خاتمی بسیار راحت می‌توان فصل جدیدی را در کشور شکل داد تا سرآغاز یک دوره حیات ملی باشد.

عضو بنیاد باران در این رابطه یادآور شد: آقای خاتمی در سخنرانی کوتاه خود فرصت پیدا نکرد تا شرایط موجود را به تحلیل درآورد. اصلاح‌طلبان در این بیانیه خود به تشریح این موضوع در چارچوب اصلاحات پرداختند و به‌صورت صادقانه و صریح از وضعیت خطرناک و اسفبار امروز صحبت کردند که در بیانیه به‌خوبی مشخص است.

وی در ادامه اضافه کرد: اهمیت بیانیه از این نظر هم باید موردتوجه قرار گیرد که در آن به تحلیل شرایط بسیار خطیر فعلی پرداخته‌شده است. آقای روحانی در مصاحبه تلویزیونی خود شاید به دلیل جایگاهش همه‌چیز را خیلی عادی و مطلوب نشان داد که در بیانیه اصلاح‌طلبان شرایط واقعی جامعه به تصویر کشیده شده است.

ناصری درباره بیانیه اصلاح طلبان پس از راهکارهای خاتمی گفت: بیانیه اصلاح‌طلبان در تائید راهکارهای آقای خاتمی بوده است و یکی از ویژگی‌های آن‌هم این است که به‌خوبی شرایط بحرانی کشور مورد تفسیر قرارگرفته و امضاکنندگان بیانیه معتقدند بسیار وضعیت خطرناکی در کشور حاکم است.

2 دیدگاه

یک دیدگاه

  1. علی

    پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۲:۵۹

    فعلا که توصیه های خاتمی منجر به ممات ملی شده تا حیات ملی
    امیدوار بود مردمان به خیر کسان
    ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان
    اولگند توصیه به رای به روحانی رو پاک کن بعد اعلان برادری کن

  2. محمود توتونچی

    پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۶:۳۳

    اصلاح طلبان از اون موقعی که با مردان خدا جو ( پادوهای سلطنت طلب و جاسوسهای منافقین ) ائتلاف کردند عملا فاتحه خودشونو خوندن و سرنوشت خودشونو به دست اونها سپردن

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.