ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

سریع‌ترین راه تشخیص حمله قلبی چیست؟

کریستوفر گرانر، استاد پزشکی دانشگاه دوک به نیوزویک گفت: «برای بیمارانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، این آزمایش سریع‌تر است و اجازه می‌دهد پذیرش و انجام آزمایشات با سرعت بیشتری انجام شوند.»

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس تازه‌ترین تحقیقاً، تست خون که در حال حاضر در بسیاری از بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، سریع‌ترین راه تشخیص حملات قلبی و نجات جان افراد است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، این آزمایش با همان نشانگر پروتئین خونی که سابقاً انجام می‌شد، صورت می‌گیرد اما حساسیت و دقت آن بیشتر است. این روشی است که بسیاری از کشورهای اروپایی سال‌ها است که استفاده می‌کنند.

کریستوفر گرانر، استاد پزشکی دانشگاه دوک به نیوزویک گفت: «برای بیمارانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، این آزمایش سریع‌تر است و اجازه می‌دهد پذیرش و انجام آزمایشات با سرعت بیشتری انجام شوند.»

گرانر که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: «این آزمایش جدید باعث می‌شود نگهداری بهتری از بیماران دچار ناراحتی در قفسه سینه صورت بگیرد.» بجای آنکه ۱۲ ساعت یا بیشتر طول بکشد که تشخیص داده شود یک بیمار دچار حمله قلبی است یا خیر، این آزمایش معمولاً طی یک تا سه ساعت نتایج نهایی را نشان می‌دهد.

سال گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا این آزمایش بسیار حساس را تصویب کرد و انتظار می‌رود ظرف چند سال آینده به روش استاندارد در مراکز اورژانس تبدیل شود.

در طول این مطالعه که با ریاست دکتر ربکا ویگان، متخصص قلب و عروق دانشگاه تگزاس صورت گرفت، محققان یک فرآیند ارزیابی نتایج این آزمایش جدید را اجرایی کردند. در این مطالعه ۵۳۶ بیمار پذیرش شده در بخش اورژانس با علائم حمله قلبی، از جمله درد قفسه سینه و مشکل تنفسی مورد بررسی قرار گرفتند.

این آزمایش با موفقیت توانست فوراً تشخیص دهد که ۳۰ درصد بیماران دچار حمله قلبی نشده‌اند و ۲۵ درصد بعدی نیز در همان ساعت اول مشخص شدند. این فرآیند جدید ظرف سه ساعت بروز حمله قلبی در ۸۳.۸ درصد بیماران را رد کرد که این رقم قابل مقایسه با ۸۰.۴ درصد تشخیص داده شده با آزمایش‌های متداولی است که امروزه در اورژانس‌ها انجام می‌شود.

زمانی که این آزمایش با حساسیت بالا انجام می‌شود، بیمارانی که دچار حمله قلبی نیستند سریع‌تر از قبل می‌توانند به خانه بروند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.