ارتباط با ما در

اکسپرس تشریح کرد

علائم ابتلا به دیابت نوع ۲

علائم دیابت نوع دو همیشه مشخص نیستند و شاید فقط پس از چکاپ روزانه پزشکی تشخیص داده شود. همچنین ممکن است این نشانه‌ها را با مسائل نه چندان جدی سلامت اشتباه بگیرید.

منتشر شده

جامعه ایرانی– علائم ابتلا به دیابت نوع ۲ را ممکن است به‌راحتی نادیده بگیرید، اما مهم است که تمام نشانه‌ها را در زمانی که عوارض جانبی مانند مشکلات کلیه بروز می‌کند، مدنظر قرار دهید. یکی از علائم این بیماری رفتن بیش از اندازه به توالت، به خصوص در زمان مشخصی از روز است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از اکسپرس، علائم دیابت نوع دو همیشه مشخص نیستند و شاید فقط پس از چکاپ روزانه پزشکی تشخیص داده شود. همچنین ممکن است این نشانه‌ها را با مسائل نه چندان جدی سلامت اشتباه بگیرید.

اما اگر علائم پیشرفت کنند، رفتن زیاد به توالت به خصوص در شب، یک نشانه مشترک است.

سایر علائم شامل تشنگی زیاد، خستگی بیش از حد نرمال، کاهش وزن بدون آنکه بخواهید، خارش اندام تناسلی، زخم‌ها و بریدگی‌هایی که طولانی‌تر از همیشه درمان می‌شوند و تار شدن دید.

داشتن برخی از نشانه‌های دیابت ضرورتاً به معنای مبتلا شدن نیست. اما اگر این علائم را تجربه می‌کند، باید برای کسب اطمینان به پزشک مراجعه کنید.

اما اگر این علائم را دارید، چطور می‌توانید آزمایش کنید؟ در اغلب موارد بیمارانی که به‌منظور دیگری آزمایش خون یا ادرار داده بودند، متوجه ابتلای خود می‌شوند.

برای کنترل قند خون و جلوگیری از پیشرفت بیماری توصیه می‌شود که مبتلایان به دیابت نوع دو تغییراتی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنند و غذاهای سالم‌تری را مصرف کنند.

بسیاری از مردم عاشق تنقلات میان وعده هستند اما خوردن تنقلات اشتباهی می‌تواند روی سطح قند خون شما تأثیر بگذارد. اسنک‌هایی که انتخاب می‌کنید باید کم‌چرب و کم قند باشند تا تأثیر چندانی روی سطح گلوکوز خون نداشته باشند.

مشاور انگلیسی دیابت می‌گوید: «ما تنقلات با برجست «دیابتی» را پیشنهاد نمی‌کنیم که هم گران هستند و هم مزایای ویژه‌ای برای سلامتتان ندارند.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.