ارتباط با ما در

سیدهاشم بطحایی:

ترامپ را در تهران بپذیریم و امنیتش را تامین کنیم

بطحایی گفت: در آیه ششم سوره توبه آمده، و اگر یکى از مشرکان از تو پناه خواست پناهش ده تا کلام خدا را بشنود سپس او را به مکان امنش برسان چرا که آنان قومى نادانند» یعنی حتی اگر ترامپ اعلام کرد می خواهد به تهران بیاید و با مسئولان جمهوری اسلامی ایران صحبت کند، قرآن می گوید «او را بپذیریم و حتی امنیتش را هم تأمین کنیم چون آنها ما را نمی شناسند و نادان هستند».

منتشر شده

جامعه ایرانی– عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر ترامپ اعلام کرد می‌خواهد به تهران بیاید و با مسئولان جمهوری اسلامی ایران صحبت کند، قرآن می‌گوید «او را بپذیریم و حتی امنیتش را هم تأمین کنیم چون آنها ما را نمی‌شناسند و نادان هستند».

آیت الله سیدهاشم بطحایی درباره پیشنهاد ترامپ برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران گفت: ملت ایران در ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشکلات زیادی را پشت سر گذراند اما آمریکایی ها چشم ندارند آرامش این ملت را ببینند بنابراین سناریوی جدیدی طراحی کردند تا در داخل ایران زمینه های شورش و درگیری به وجود بیاورند و ملت را مقابل دولت قرار دهند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و تلاش آمریکا برای تشدید این وضعیت، افزود: مقامات دولت واشنگتن رفتار دوگانه دارند، در پشت پرده علیه ملت ایران کار می کنند اما در جلوی رسانه ها ژست دموکراسی می گیرند و مدعی می شوند در امور داخلی ایران هیچ دخالتی ندارند و در درگیری مردم و دولت ایران بی تقصیر و اهل مذاکره و گفتگو هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکایی ها می خواهند با طرح پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط توپ را به زمین ایران بیاندازند، اظهار کرد: در حرف های ترامپ و وزیر امورخارجه اش یک آشفتگی مشاهده می شود. تعجب می کنم گویا در آمریکا مغز متفکر وجود ندارد، اگر نظام سیاسی این کشور سالم و پابرجا بود باید رئیس جمهور و وزیر امورخارجه اش هماهنگ با هم موضع گیری می کردند، نه آنکه ترامپ بگوید مذاکره بدون پیش شرط و پمپئو شرط گذاری کند.

وی با بیان اینکه ترامپ نشان داده اهل منطق و وفای به عهد و پیمان نیست، با اشاره به تناقض های رفتاری ترامپ در قبال کره شمالی ادامه داد: با وجودی که هیچ اعتمادی به آمریکا نیست اما برای آنکه مردم بدانند، جز رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی مسئولان نظام جمهوری اسلامی هیچ گاه درب مذاکره را نمی بندند، باید طبق فرموده قرآن عمل کرد.

بطحایی با بیان اینکه ما پیرو قرآن هستیم، گفت: آمریکایی ها از فرعون بدتر نیستند. خدای متعال به حضرت موسی فرمود « اذْهَبا إِلَى فِرْعَوْنَ فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّیِّنًا لَّعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشَىٰ به سمت فرعون برو با او کمال آرامی و نرمی سخن بگو، باشد که متذکر شود یا {از خدا} بترسد».

وی افزود: در آیه ششم سوره توبه نیز آمده است «وَإِنْ أَحَدٌ مِنَ الْمُشْرِکِینَ اسْتَجَارَکَ فَأَجِرْهُ حَتَّى یَسْمَعَ کَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَعْلَمُونَ ﴿۶﴾ و اگر یکى از مشرکان از تو پناه خواست پناهش ده تا کلام خدا را بشنود سپس او را به مکان امنش برسان چرا که آنان قومى نادانند» یعنی حتی اگر ترامپ اعلام کرد می خواهد به تهران بیاید و با مسئولان جمهوری اسلامی ایران صحبت کند، قرآن می گوید «او را بپذیریم و حتی امنیتش را هم تأمین کنیم چون آنها ما را نمی شناسند و نادان هستند».

عضو مجلس خبرگان یادآور شد: آمریکایی ها دروغ می گویند و به حرفی که می زنند پایبند نمی مانند اما برخی امروز در داخل کشور می گویند «رئیس جمهور آمریکا کوتاه آمده و برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران اظهار تمایل کرده است، چرا ما مذاکره را نمی پذیریم» برای آنکه این بخش از جامعه نیز به ماهیت دروغین نیت آمریکایی ها پی ببرند و توپ هم در زمین آمریکایی ها بیفتد، معتقدم می توان به رهنمودهای قرآن توجه کرد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.