ارتباط با ما در

میرزایی نیکو در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

سکوت روحانی شاید نشانه رضایت از وضع موجود است!

میرزای نیکو تأکید کرد: شرایط کشور سخت است و در طول ۴۰ سال گذشته جز زمان جنگ که آن‌هم ناخواسته بود، آن را تجربه نکرده بودیم. هیچ‌کدام از دولت‌ها با شرایطی که امروز حاکم است مواجه نبودند، بنابراین باید با درایت بیشتری نسبت به آن برخورد شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی_ میرزایی نیکو گفت: افکار عمومی باید موردتوجه گیرد زیرا این کار برای دولت نان شب است و اگر سیاست‌ها به سمت و سویی که خواسته افکار عمومی است، سوق داده نشود و تغییرات مدنظر آنان روی ندهد، رضایت‌بخش نخواهد بود.

این روزها بسیار شنیده می‌شود که شرایط کشور ویژه است و از آن به‌عنوان جنگ اقتصادی علیه ایران نام می‌برند، همین مسئله به‌اضافه نوسان در بازار ارز و طلا و افزایش ناگهانی قیمت‌ها مردم را بسیار نگران کرده است و حتی اشاره به وجود تدابیری در این رابطه نه‌تنها آرامش موردنیاز را به مردم القا نمی‌کند بلکه بر نگرانی‌ها به دلیل آنکه حس نمی‌شود، می‌افزاید.

در این میان منتقدان رئیس‌جمهور هم بی‌تأثیر نیستند آن‌ها لحظه‌ای از کوبیدن بر طبل بی‌تدبیری دولت دوازدهم دست برنمی‌دارند و از آن برای اهداف سیاسی خود حداکثر سود را می‌برند. محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با روزنامه ایران دراین‌باره گفته است: «صداوسیما و حتی برخی تریبون‌های مقدس همچون نماز جمعه‌ها القای ناکارآمدی می‌کنند.»

طبیعی است که چنین فضایی شایعه‌پردازی بسیار رونق دارد و مردم به دلیل سردرگمی و اضطراب شاید دست‌به‌کارهایی زنند که نه‌تنها سودی برای آنان به همراه ندارد، بلکه بر مشکلات کشور هم می‌افزاید، بنابراین بهترین راه صحبت اعضای هیئت دولت با مردم است.

این روزها مردم بسیار به توضیحات دولت نیازمند هستند تا از نگرانی آن‌ها قدری کاسته شود، ولی مشخص نیست به کدام دلیل رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت او حاضر به برقراری ارتباط با مردم نیستند و سکوت را به توضیح ترجیح می‌دهند.

قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با علت سکوت دولت در گفت‌وگو با جامعه ایرانی به شوخی گفت: سکوت علامت رضاست. شاید دولت و شخص رئیس‌جمهور از وضع موجود راضی است که سکوت پیشه کرده‌اند.

سکوت دولت در شرایط فعلی کشور سؤالی است که برای نماینده‌های مجلس هم پیش‌آمده است. دراین‌باره هر چه از طرف ما گفته شود سبب بیشتر شدن اختلافات می‌شود، ولی امیدوار هستیم که اعضای هیئت دولت توضیحات لازم را به مردم بدهند.

این نماینده مردم تهران درباره ضرورت توضیحات روحانی و وزرا در خصوص مشکلات پیش‌آمده، اظهار داشت: امیدوار هستم که دولت درباره مشکلات فوق در جمعی بین نمایندگان و دولت توضیح دهد.

میرزایی درباره دیدار احتمالی نمایندگان با اعضای هیئت دولت بیان کرد: نمایندگان به‌صورت رسمی و غیررسمی درخواست دیدار کرده‌اند و موارد آن با معاون پارلمانی دولت در میان گذاشته‌اند، البته جلسات متعددی در این زمینه برگزارشده و سران سه قوا با همدیگر نشست داشته‌اند، کمیسیون‌های مختلف هم جلسات گوناگونی برگزار کرده‌اند و پیگیری‌ها صورت می‌گیرد و شاید برای آرامش فضا به‌اندازه کم صحبت کردن، عمل می‌شود.

وی در ادامه افزود: افکار عمومی باید موردتوجه گیرد زیرا این کار برای دولت نان شب است و اگر سیاست‌ها به سمت و سویی که خواسته و افکار عمومی است، سوق داده نشود و تغییرات مدنظر آنان روی ندهد، رضایت‌بخش نخواهد بود؛ مانند یک زمین‌بازی، سیاست‌های بازی باید تغییر کند تا اوضاع درست شود.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: شرایط کشور سخت است و در طول ۴۰ سال گذشته جز زمان جنگ که آن‌هم ناخواسته بود، آن را تجربه نکرده بودیم. هیچ‌کدام از دولت‌ها با شرایطی که امروز حاکم است مواجه نبودند، بنابراین باید با درایت بیشتری نسبت به آن برخورد شود.

میرزایی درباره اندازه ادامه پیدا کردن این شرایط توضیح داد: پیش از اینکه شرایط سخت‌تر شود تدابیری اندیشیده خواهد شد. مجلس دراین‌باره در حال انجام کارهای فوری است تا بتواند آن‌ها را در دستورالعمل قرارداد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.