ارتباط با ما در

اکسپرس:

چه غذاهایی باعث خواب راحت می‌شود؟

به دلیل بالا ماندن دمای هوا در بعد از ظهرها، خوابیدن هنگام شب نیز احتمالاً آسان نخواهد بود. بااین‌حال یک رژیم غذایی می‌تواند شما را به آرامش برساند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– اینکه چطور بخوابیم سؤالی است که هر کدام از ما دست‌کم یک بار پرسیده‌ایم. دراز کشیدن، غلت زدن و چرخیدن  ممکن است به نظر یک خواب راحت به نظر برسد. یکی از این پنج ماده غذایی را پیش از خواب امتحان کنید تا به خواب راحت شما کمک کند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از اکسپرس، شاید اینکه چطور راحت بخوابیم گاهی غیرممکن به نظر برسد، به‌خصوص زمانی که دمای هوا تا این اندازه بالا است.

به دلیل بالا ماندن دمای هوا در بعد از ظهرها، خوابیدن هنگام شب نیز احتمالاً آسان نخواهد بود. بااین‌حال یک رژیم غذایی می‌تواند شما را به آرامش برساند. این پنج غذا را برای خواب طولانی‌تر امتحان کنید.

چای بابونه

این چای گیاهی رایج، مزایای زیادی برای سلامتی دارد. چای بابونه حاوی اپیژنین است، یک آنتی‌اکسیدان که با گیرنده‌های مشخصی از مغز ارتباط دارند که خواب‌آلودگی را افزایش و بی‌خوابی را کاهش می‌دهند.

این چای همچنین باعث کاهش اضطراب، افزایش سلامت پوست و از بین برنده نفخ معده است.

کیوی

این میوه پرزدار شاید «یکی از بهترین میوه‌ها برای مصرف پیش خواب باشد.

مطالعاتی که در نشریه آسیا پاسیفیک کلینیکان نوترینش منتشر شد، نشان می‌دهد که وقتی ۲۴ فرد بزرگ‌سال مدت چهار هفته هر شب یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی مصرف کردند، میزان خوابشان افزایش یافت.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه، به‌طور میانگین ۴۲ درصد سریع‌تر از زمانی که پیش از خواب چیزی نمی‌خوردند، به خواب رفتند.

گردو

خوردن گردو کیفیت خواب را افزایش می‌دهد چراکه یکی از بهترین منابع غذایی هورمون ملاتونین است که تنظیم‌کننده خواب محسوب می‌شود.

بااین‌حال متأسفانه مدارک و شواهد اندکی ادعای خواب‌آور بودن گردو را تأیید می‌کنند. کلینیک کلیولند در آمریکا نیز گردو را به عنوان چربی کمک‌کننده به خواب راحت معرفی کرده است.

بر این اساس، چربی‌های اشباع‌نشده نه‌تنها باعث سلامت قلب می‌شوند بلکه سطح سروتونین را بالا برده و خواب افراد کمک می‌کنند.

موز

این میوه زرد رنگ حاوی تریپتوفان و منیزیم است که می‌تواند باعث افزایش کیفیت خواب شود. خواص این میوه باعث می‌شود بتوانید خواب بهتری در شب داشته باشید.

شیر

این محصول حیوانی نیز حاوی تریپتوفان است و باعث افزایش کیفیت خواب در بزرگ‌سالان می‌شود. بااین‌حال برخی وب‌سایت‌های بهداشت و سلامت این مسئله را زیر سؤال برده‌اند.

بر اساس گزارش سرویس سلامت همگانی (ان‌اچ‌اس) سایر روش‌ها برای خواب راحت شامل تنظیم ساعت خواب بدن می‌شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.