ارتباط با ما در

تحقیقات اخیر نشان داد

افزایش حمله قلبی در زنان باردار

به‌طورکلی خطر حمله قلبی در گذشته نسبتاً پائین بود. اما براساس یافته‌های تازه محققان، این خطر از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴ حدود ۲۵ درصد افزایش یافته و از دید محققان مسئله نگران‌کننده‌ای است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– تعداد زنانی که در دوران حاملگی، زایمان یا در هفته‌های منتهی به تولد فرزند دچار حمله قلبی می‌شوند، رو به افزایش است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از تایم، در مطالعاتی که اخیراً در مجله پزشکی مایو منتشر شده، محققان بیش از ۴۹ میلیون تولد نوزاد را تحت نظر قرار دادند. در میان زنانی که زایمان کردند، ۱۰۶۱ نفر در زمان زایمان دچار حمله قلبی شده بودند؛ ۹۲۲ نفر در دوران حاملگی حمله قلبی داشتند و ۲۳۹۰ نفر پس از تولد نوزاد دچار حمله قلبی شدند.

افزایش ۲۵ درصدی حمله قلبی زنان باردار

به‌طورکلی خطر حمله قلبی در گذشته نسبتاً پائین بود. اما براساس یافته‌های تازه محققان، این خطر از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴ حدود ۲۵ درصد افزایش یافته و از دید محققان مسئله نگران‌کننده‌ای است. در میان زنانی که در طول بارداری یا بلافاصله پس از زایمان حمله قلبی داشتند، میزان مرگ‌ومیر در بیمارستان ۴.۵ درصد بود که به گفته محققان به‌طور شگفت‌آوری بالا است.

دکتر ناتانیل اسمیلوویتز، نویسنده این تحقیق گفت: «با وجود آنکه حملات قلبی در زنان جوان نادر است، زمان بارداری و بلافاصله پس از آن، دوره بسیار آسیب‌پذیری است که طی آن ممکن است بیماری قلبی آشکار شود.»

هنوز مشخص نیست که دلیل اصلی افزایش مشکلات قلبی در این دره خاص چیست اما محققان حدس می‌زنند که چند دلیل مرتبط در این زمینه وجود دارد. تعداد زنانی که در سنین بالا باردار می‌شوند افزایش یافته، و زنان در سنین بالاتر بیشتر با خطر حملات قلبی روبرو هستند تا زنان جوان‌تر.

تهدیدی متوجه زنان بالای ۳۰ سال

زنان باردار ۳۵ تا ۳۹ ساله پنج برابر بیشتر از زنان باردار در دهه ۲۰ زندگی‌شان با خطر حمله قلبی مواجه هستند –و این خطر برای زنان بالای ۴۰ سال بیشتر هم می‌شود. بیماری‌هایی مانند چاقی و دیابت که خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند، نیز نسبت به گذشته افزایش یافته‌اند. بخشی از این افزایش نیز می‌تواند ناشی از تشخیص بهتر حمله قلبی و جمع‌آوری هرچه بهتر اطلاعات باشد.

اسمیلوویتز گفت: «تمامی زنان باید از عوامل خطرزای قلبی-عروقی خود مانند فشارخون بالا، دیابت و چاقی با خبر باشند و با پزشک خود در ارتباط باشند تا پیش از بارداری یا در طول این دوره این عوامل را کنترل کنند.»

وی در ادامه افزود: «زنانی که باردار هستند یا اخیراً زایمان کرده‌اند و درد یا سوزشی در قفسه سینه دارند باید این علائم هشداردهنده را جدی بگیرند و به پزشک خود مراجعه کنند.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.