ارتباط با ما در

محققان بررسی کردند

قهوه واقعاً باعث کاهش وزن می‌شود؟

بر اساس گزارش شرکت کنندگان در آزمایشی به منظور بررسی میزان تاثیرگذاری قهوه بر اشتها و کاهش وزن مشخص شد که هیچ تفاوتی در گزارش اشتهای اعلام شده میان آن‌هایی که قهوه مصرف کرده و نکرده بودند، وجود نداشته است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– هر مربی بدون تخصص رژیم غذایی که صحبت می‌کند، پیشنهاد نوشیدن یک فنجان قهوه در آغاز روز را برای سرکوب اشتها و کاهش وزن ارائه می‌کند. اما محققان در کالج بوفالو استیت، بخشی از سیستم دانشگاه دولتی نیویورک دریافته‌اند که کافئین به هیچ شکل معناداری به کاهش اشتها یا کاهش وزن کمک نمی‌کند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، در یک مطالعه کنترل شده به‌صورت تصادفی، محققان تأثیر قهوه بر اشتهای ۵۰ بزرگ‌سال سالم در سنین ۱۸ تا ۵۰ سال را مورد بررسی قرار دادند.

شرکت‌کنندگان برای یک ماه هفته‌ای یک‌بار به آزمایشگاه مراجعه می‌کردند. آن‌ها در هر مراجعه نوشیدنی را مصرف می‌کردند که کافئین آن برابر با چهار اونس قهوه (یک کیلو)، هشت اونس قهوه (سه کیلو) بود یا هیچ قهوه‌ای به عنوان شبه دارو در آن نبود. پس از نیم ساعت محققان از شرکت‌کنندگان می‌خواستند که هرچقدر که می‌خواهند از مواد غذایی موجود در بوفه مصرف کنند.

این افراد در ادامه روز تمام آنچه خورده بودند را ثبت کرده و یک نظرسنجی آنلاین را هر ساعت پر می‌کردند و جزئیات اشتهای خود به غذا را تا شب و زمان خواب ارائه می‌کردند.

این تیم دریافتند شرکت‌کنندگانی که از نوشیدنی با میزان قهوه معادل چهار اونس استفاده کرده بودند در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که معادل هشت اونس قهوه خورده بودند یا هیچ قهوه‌ای نخورده بودند، ۷۰ کالری کمتر صبحانه خوردند. این افت در جذب کالری ادامه نیافت و شرکت‌کنندگان در نهایت کسری کالری خود را در روز بعد جبران کردند. و هیچ تفاوتی در گزارش اشتهای اعلام شده میان آن‌هایی که قهوه مصرف کرده و نکرده بودند، دیده نشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.