ارتباط با ما در

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

تقویت نظام با ضربه زدن به دولت منتخب امکان‌پذیر نیست/ دولت ارتباط بیشتری با مردم برقرار کند

زمانی که صداوسیما از حالت ملی به میلی تبدیل شد حلاوت و شیرینی خود را از دست داد و بدعمل کردن آن سبب شده میزان استفاده از ماهواره توسط مردم کشور بسیار فراوان شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی_ محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تقویت نظام با ضربه زدن به دولت منتخب مردم امکان‌پذیر نیست. البته این جمله بدین معنا نیست که دولت معصوم است و اشتباه انجام نمی‌دهد، اما نقد هم روش دارد و نباید منجر به ناامیدی شود.

مدت‌ها است که نسبت به سیاست‌های حاکم بر صداوسیما انتقاد صورت می‌گیرد، اما مدیران رسانه ملی نسبت به این انتقادات توجهی ندارند و به نظر می‌رسد که در محیطی خارج از ایران و نیازهای ایرانیان زندگی می‌کنند.

این شیوه اداره در صداوسیما کار را به‌جایی رسانده که مقام معظم رهبری در نشستی با اعضا هیئت دولت صداوسیما و دستگاه‌های تبلیغاتی را به انتقال تصویر درست از اقدامات دولت توصیه کرد.

از سوی دیگر باوجودآنکه بارها دولت به دلیل ارتباط بسیار ضعیف خود با مردم موردنقد قرارگرفته است، اما بازهم به رویه خود ادامه می‌دهد و مایل به شفاف‌سازی حتی در مورد نکات کلیدی که خود مطرح می‌سازد، نیست.

رهبر انقلاب در نشست فوق این موضوع را نیز موردتوجه قرارداد و درباره آن ابراز کرد: بیان انتقادهای منطقی اشکالی ندارد، ضمن اینکه بخش عمده‌ای از تصویرسازی درست از دولت وابسته به عملکرد مسئولان است، یعنی مسئولان باید به میان مردم، کارگران و صنایع بروند و از نزدیک با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

ایشان حرف زدن رودرروی مسئولان با مردم و بیان شرایط را لازم دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات را با مردم در میان بگذارید و ضمن ارائه اقدامات خود، نقشه دشمن را برای آن‌ها تبیین کنید.»

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاندار سابق سمنان در دولت یازدهم در گفت‌وگو با جامعه ایرانی در رابطه با عملکرد صداوسیما و توصیه مقام رهبری به رسانه ملی گفت: درصورتی‌که صداوسیما، ملی عمل کند باید نیاز تمام ملت بدون خودی و غیرخودی کردن آن‌ها را در نظر گیرد. روش ائمه دین بدین‌صورت بوده که به مخالف اجازه صحبت می‌دادند.

وی در ادامه اضافه کرد: از زمانی که صداوسیما از حالت ملی به میلی تبدیل شد حلاوت و شیرینی خود را از دست داد و بدعمل کردن آن سبب شده میزان استفاده از ماهواره توسط مردم کشور بسیار فراوان شود، بطوریکه کمتر بامی را می‌توان یافت که ماهواره در آن به‌صورت هویدا یا مخفی وجود نداشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره اظهار داشت: صداوسیما جمهوری اسلامی ایران مانند آب خوشگوار می‌ماند و ماهواره‌های ضدانقلاب به آب گند آلود در کوچه‌ها شباهت دارند، اما واقعاً چه فرد یا نهادی مردم را تحریک به استفاده از آب گند آلود می‌کند؟ واقعیت را باید بدون کم‌وزیاد برای مردم بازگو کرد. جبهه گرفتن در برابر دولت رسمی منتخب مردم نتیجه خوبی در برندارد و اینکه همواره تلاش کنیم که نقاط مثبت دولت را نادیده انگاریم و آن‌ها را موردتوجه قرار ندهیم و نقاط ضعف را برجسته‌سازیم سبب کاهش امید مردم نسبت به دولت می‌شود که درنهایت منجر به اضمحلال کشور خواهد شد.

استاندار سابق سمنان ادامه داد: صداوسیما هرگز به مشکلات قوه قضائیه اشاره نمی‌کند زیرا از این قوه ترس دارد. هفته گذشته رئیس قوه قضائیه ۶۷ قاضی را برکنار کرد، بدین معنا که هر دو هفته یک قاضی برکنار شده است، اما این خبر در صداوسیما هیچ انعکاسی پیدا نکرد ولی کوچک‌ترین اتفاق در دولت تمام شبکه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

خباز در ادامه یادآور شد: تقویت نظام با ضربه زدن به دولت منتخب مردم امکان‌پذیر نیست. البته این جمله بدین معنا نیست که دولت معصوم است و اشتباه انجام نمی‌دهد، اما نقد هم روش دارد و نباید منجر به ناامیدی شود.

وی درباره ضرورت صحبت رودروی دولت با مردم نیز بیان کرد: اعضای دولت و مقامات کشورباید به حرف مردم گوش دهند تا متوجه مشکلات آن‌ها شوند زیرا همین کار سبب آرام شدن آن‌ها می‌شود. نیاز است تا دولتی‌ها ارتباط بیشتری با مردم برقرار سازند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره افزود: توضیح درباره مشکلات دارای چند مرحله است. مرحله اول بیان صورت‌مسئله برای مردم از سوی فرد مسئول است پس‌ازآن باید برفرض دلایل ورود خوراک دام توسط صداوسیما را توضیح دهد و بلافاصله باید متهم را به قوه قضائیه معرفی کنند.

استاندار سابق سمنان در ادامه تصریح کرد: روش در پیش‌گرفته شده رابطه بین مردم و دولت را کم می‌کند که بیشترین ضرر را متوجه کشور خواهد کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.