ارتباط با ما در

بلومبرگ مطرح کرد

دوراهی هند؛ تجارت با ترامپ یا نفت ارزان ایران

تحلیلگر ارشد انرژی در اینترفاکس انرژی لندن گفت: «تحریم‌های آتی علیه ایران فرصت طلایی را برای تزریق نفت آمریکایی بیشتر به بازار هند فراهم می‌کند. تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین نیز منجر به ورود هرچه بیشتر نفت آمریکا به بازار چین می‌شود.»

منتشر شده

جامعه ایرانی– ممنوعیت آمریکا بر نقل و انتقالات نفتی ایران باعث سرگردانی نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند شده است. اگر او مطابق این ممنوعیت‌ها عمل کند، هند طرف تجارت دونالد ترامپ قرار می‌گیرد، اما در عوض منابع ارزان و ارز خارجی ارزشمند را از دست می‌دهد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از بلومبرگ، واردات نفت از ایران در سال منتهی به مارس حدود ۹ میلیارد دلار بود و جایگزین کردن بخشی از این معاملات با نفت آمریکای شمالی می‌تواند در کاهش مازاد ۲۴.۵ میلیارد دلاری تجاری هند با بزرگ‌ترین اقتصاد جهان مؤثر باشد. این کشور جنوب آسیایی در حال حاضر خرید نفت از آمریکا را افزایش داده است.

درحالی‌که پایان دادن به خرید نفت از ایران باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ونقل و طولانی‌ترین دوره اعتبار ارائه شده توسط یک تأمین‌کننده می‌شود، دستاوردهایی هم در به تعادل رساندن مازاد تجاری با آمریکا –در قلب جنگ تجاری ترامپ با چین- وجود دارد.

آبشیک کومار، تحلیلگر ارشد انرژی در اینترفاکس انرژی لندن گفت: «تحریم‌های آتی علیه ایران فرصت طلایی را برای تزریق نفت آمریکایی بیشتر به بازار هند فراهم می‌کند. تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین نیز منجر به ورود هرچه بیشتر نفت آمریکا به بازار چین می‌شود.»

پس از تصمیم ایالات‌متحده برای اعمال مجدد تحریم‌ها بر ایران، هند در حال آماده‌سازی خود جهت روی آوردن به گزینه‌های جایگزین بوده است.

کاهش مازاد تجاری هم می‌تواند به هند کمک کند که معافیت احتمالی از تعرفه‌های آمریکا بر برخی محصولات، ازجمله فولاد و آلومینیوم را دریافت کند. در حال حاضر هند تعرفه‌های انتقالی را بر واردات آمریکا اعمال کرده اما تأکید دارد که باب مذاکرات در این زمینه باز است.

واردات نفت از آمریکا در ماه می نسبت به ماه قبل ۸۰۰ درصد افزایش یافته و به ۴.۷۲ میلیون بشکه رسید. هند که در زمینه رشد مصرف نفت در جایگاه نخست جهان قرار دارد، فقط از طریق واردات نفت می‌تواند مازاد تجاری را به ۴ میلیارد دلار برساند.

آمریکا هنوز از ایران عقب است

اما درمورد میزان نفتی که هند در حال حاضر می‌تواند از آمریکا خریداری کند، محدودیت‌هایی وجود دارد. آمریکا در حال حاضر تنها یک ترمینال صادرات دارد که ظرفیتش سوپرتانکرهای دو میلیون بشکه‌ای است و انتظار می‌رود که سایر بنادر پیش از ۲۰۲۰ آماده بهره‌برداری نشوند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.