ارتباط با ما در

وزیر نیرو:

قطع صادرات برق به عراق طبق توافقنامه بود

وزیر نیرو گفت: با طرف عراقی در تماس مستمر هستیم و وزیر انرژی عراق بتازگی در ایران بود و در جریان محدودیت های ما قرار دارد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– وزیر نیرو در مورد توقف صادرات برق به عراق گفت: طبق توافقنامه عمل شد تا در شرایطی که نیاز شدیدی داریم، اولویت با تامین نیازهای داخل کشور باشد.

«رضا اردکانیان» امروز (سه شنبه) در مراسم امضای سند برنامه اقدام مشترک بین وزارتخانه های نیرو و ارتباطات در جمع خبرنگاران افزود: هر قرارداد و موافقتنامه مبادله انرژی، چارچوب ها و الزماتی دارد که از جمله اینکه کشور صادرکننده در مواقعی که خود نیاز شدیدی دارد ابتدا به تامین آن بپردازد.

وی ادامه داد: کشور همسایه ما نیازهای زیادی به برق دارد؛ به ویژه در فصل تابستان که بخشی از آن از طریق خطوط انتقال انرژی از ایران تامین می شده است.

وزیر نیرو افزود: با طرف عراقی در تماس مستمر هستیم و وزیر انرژی عراق بتازگی در ایران بود و در جریان محدودیت های ما قرار دارد.

اردکانیان با بیان اینکه ایران برای توسعه ارتباطات خود با کشورهای همسایه درصدد برقراری خط انتقال دیگری با کشور ترکمنستان و یک خط انتقال دیگر با جمهوری ارمنستان است، اظهار داشت: زمانی که این خطوط دائر شود و امکان واردات بیشتری داشته باشیم، مجموعه امکانات ما برای ایفای تعهدات مان در قبال کشورهایی که از ما انرژی دریافت می کنند بیشتر خواهد شد.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. علی صفاری

    سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ در ۱۵:۳۶

    جناب وزیر چرا بر نامه ریزی برای استفاده از پنل های خورشیدی را در دستور کار قرار نمی دهید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.