ارتباط با ما در

با شکایت بانک سرمایه؛

عابر بانک پرسپولیس بازداشت شد

منتشر شده

جامعه ایرانی– بدهکار بزرگ بانکی با بدهی ۱۰۰۰ میلیاردی به بانک سرمایه، موسوم به عابر بانک پرسپولیس بار دیگر بازداشت شد.

خبرگزاری فارس از بازداشت «ح.ه» به دلیل بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به بانک سرمایه توسط یکی از نهادهای امنیتی خبر داد. بر اساس این خبر این بدهکار بانکی مدت سه هفته است که در زندان اوین به سر می‌برد.

وی با شکایت بانک سرمایه به دلیل اخذ وام ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با وثایق ناچیز و با حکم دادسرای پولی و بانکی در زندان اوین به سر می‌برد و اکنون مرحله دادسرا و حکم بازداشت موقت خود را سپری می کند.

وی در تلاش است زمین هایی که ارزش مالی چندانی ندارند و در استان های فارس، بوشهر و تهران به نامش ثبت شده به جای این بدهی پرداخت کند.

بدهکار بانکی کیست؟

کمی جستجو درباره بدهکاران بانک سرمایه کافی است تا پی برده شود که «ح.ه» بدهکار ۱۰۰۰ میلیاردی این بانک کسی نیست جز حسین هدایتی موسوم به عابر بانک پرسپولیس.

حسین هدایتی (زاده ۱۳۴۲ در دولاب، تهران) سرمایه‌دار و مدیر ورزشی است. شهرت وی بیشتر به جهت کمک‌های مالی کلان در اواخر دههٔ ۱۳۸۰ به تیم فوتبال پرسپولیس تهرانو تأسیس باشگاه فوتبال استیل‌آذین تهران است.

هدایتی که در فوتبال ایران به «عابربانک» مشهور است پیش از ورود به فعالیت‌های اقتصادی عضو یک نهاد نظامی بوده‌است. از دارایی‌های که به وی نسبت داده شده‌است می‌توان به مالکیت شرکتهلدینگ استیل آذین ایرانیان، صنایع استیل آذین، شرکت خاورآذین، شرکت فجر گالوانیزه سپاهان کاشان، چندین کارخانهٔ فولادسازی و ورق، شرکت نایبند بزرگترین شرکت پرورش میگوی ایران و نیز برج‌سازی در دبی، سهام‌داری یک بانک خصوصی، ریاست چندین شرکت تجاری در ایران و کشورهای دیگر خاورمیانه، و داشتن املاک کشاورزی و مسکونی متعدد در ایران و کشورهای حاشیهٔ خلیج فارس اشاره کرد.

هدایتی سال ۹۵ هم یکبار دیگر به دلیل بدهی های کلان بانکی بازداشت شده بود و پس از ماه‌ها تحمل حبس با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیارد تومانی از زندان خارج می‌شود. اما این حبس هیچگاه باعث نشد که او بدهی خود به بانک ها را تسویه کند.

آذرماه سال ۹۶ پس از پایان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان توسط نمایندگان مجلس،  محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعد از اخطار به بدهکاران بانک سرمایه برای تسویه بدهی های خود، اسامی آنها را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

بر اساس توضیحات  صادقی، این فهرست «جزییات بدهی‌ها و مشخصات ۲۰ بدهکار عمده بانک سرمایه در فاصله زمانی سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵» را در بر می‌گرفت و در میان آنها نام حسین هدایتی با ۱۰۳۱ میلیارد تومان بدهی نیز به چشم می‌خورد.

هر چند هدایتی در واکنش به این اقدام صادقی گفت:  این نماینده به چه حقی این حرف را زده است؟ نماینده مجلس که نباید دروغ بگوید. اگر یک ریال از بانک سرمایه وام گرفته باشم ثابت می شود وگرنه از محمود صادقی شکایت می کنم.

با این حال هیچگاه هدایتی از صادقی شکایت نکرد و یا حداقل شکایت او رسانه ای نشد. با این پس از گذشت نزدیک به یکسال از افشای بدهکاران بزرگ بانک سرمایه، حسین هدایتی بر پایه شکایت بانک سرمایه بار دیگر راهی زندان شده است تا شاید این بار حاضر به پرداخت بدهی های خود شود.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.