ارتباط با ما در

علی خرم تشریح کرد

نظام از ظریف ناراضی است؟

خرم در رابطه با سفر ولایتی به روسیه با وجود حضور وزیر امور خارجه بیان کرد: به غیر از آقای ولایتی، آقای خرازی هم پیشتر به اسپانیا رفته بودند. بنده معتقدم دلیل این امر یا نارضایتی نظام از عملکرد وزارت امور خارجه است و یا اینکه مسئولان عالی رتبه نظام می خواهند خودشان پای میز مذاکره بنشینند.

منتشر شده

جامعه ایرانی_ این کارشناس امور بین الملل در رابطه با سفر ولایتی به روسیه با وجود حضور وزیر امور خارجه بیان کرد: به غیر از آقای ولایتی، آقای خرازی هم پیشتر به سفر اسپانیا رفته بودند. بنده معتقدم دلیل این امر یا نارضایتی نظام از عملکرد وزارت امور خارجه است و یا اینکه می خواهند خودشان پای میز مذاکره بنشینند.

مشاور رهبری در امور بین الملل و فرستاده ویژه رییس جمهوری به مسکو پس از دیدار با رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: روابط دو کشور مستحکم تر شده و در آینده نیز بیش از پیش گسترش می یابد.

 مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری پیش از این دیدار با اشاره به استراتژیک بودن رابطه ایران و روسیه به خبرنگاران گفت بود که  در سال‌های اخیر این رابطه و مجموعه روابط دو جانبه و منطقه‌ای رو به افزایش و ارتقا بوده است.

ولایتی همچنین اظهار کرد: شرایط کنونی بسیار حساس است و دنیا تحت تاثیر هژمونی یک فرد عاصی به عنوان رئیس جمهور آمریکا نسبت به قوانین بین‌المللی قرار دارد. بنابراین ضرورت این همکاری‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود و دلیل اینکه بنده افتخار دارم حامل پیام مقام معظم رهبری و جناب آقای رئیس جمهور باشم، همین وضعیت ویژه و حساس کنونی است.

لذا در رابطه با اهداف و دستاورد سفر ولایتی به روسیه، علی خرم، کارشناس امور بین الملل و سفیر پیشین ایران در سازمان ملل متحد ، به خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران گفت: خود آقای ولایتی پیشتر نیز اهداف این سفر را بازگو کرده بودند. هدف از این سفر مذاکره درباره تحریم ها و همگام سازی روسیه با کشور ایران در اجرا و اعمال تحریم هاست.

این کارشناس امور بین الملل در رابطه با سفر ولایتی به روسیه با وجود حضور وزیر امور خارجه بیان کرد: به غیر از آقای ولایتی، آقای خرازی هم پیشتر به اسپانیا رفته بودند. بنده معتقدم دلیل این امر یا نارضایتی نظام از عملکرد وزارت امور خارجه است و یا اینکه مسئولان عالی رتبه نظام می خواهند خودشان پای میز مذاکره بنشینند.

سفیر پیشین ایران درباره آینده رایزنی های نتانیاهو با پوتین و دیداری که قرار است بین پوتین و ترامپ در روز دوشنبه هفته جاری برگزار شود و همچنین بعدتر، سفری که رئیس جمهور روسیه قرار است به ایران داشته باشند، اظهار کرد: آمدن رئیس جمهور روسیه به ایران پایان کار نخواهد بود. باید دید که روسیه توانایی انجام چه اموری را برای ایران دارد.  البته لازم به ذکراست که روسیه در گذشته هم از انجام همین امور شانه خالی کرده است. پس لازم است مذاکره ای جدی با این کشور صورت گیرد تا نتیجه جهت گیری و همگام بودن و یانبودن آنها با ما معین شود.

وی همچنین ادامه داد: این مسئله که روسیه این بار قول داده است تا کشوری با وفا در جهت عهدها و مذاکراتی که با ایران بسته است باشد را تنها دکتر ولایتی می دانند اما پیشتر نیز از این قبیل قول ها داده شد ولی در نهایت روسیه هر جایی که لازم شد به دلیل منافع خود ایران را فدا کرد. سرنوشت این دوره از مذاکرات نیز به آینده بستگی دارد.

خرم در خصوص اظهار نظر ترامپ مبنی بر این که به زودی بنده تماس هایی از ایران مبنی بر مذاکره با این کشور دریافت خواهم کرد، تصریح کرد: ترامپ عقیده دارد که با اعمال تحریم های اخیر علیه ایران و تحت فشار قرار دادن آن، جمهوری اسلامی ایران به جهت رفاه حال مردم کشورش هم که شده اقدام به مذاکره با این کشور و رئیس جمهور آن خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترامپ معتقد است طی چند ماه گذشته مردم ایران احترام بیشتری به کشور آمریکا و شخص او قائل بوده اند. در این باره گمانه زنی هایی مبنی بر این که ایران از طرق مختلفی از طریق عمان یا روسیه با آمریکا وارد مذاکره مستقیم می شود.  از طرفی باید توجه داشت که باز بودن یک کانال ارتباطی هرچند سطحی با آمریکا و ترامپ ضروری است چرا که وی فردی غیرمنطقی و غیر قابل پیش بینی است.

2 دیدگاه

یک دیدگاه

  1. فیروز

    شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ در ۲۳:۰۷

    اقای ظریف همه را بازی داده هیچ مشکلی را حل نکرده فقط گشته بدون نتیجه برگشته فقط نتیجه ای که حاصل شده مارکوبلو را کنار زده خودش اولین جهان گرد دنیا شده

  2. مردم

    شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ در ۲۳:۴۳

    بهترین دوران حکومت اسلامی ایران طی این۴۰سال فقط(۳سال اول دوره روحانی)بوده که با (هزاران مشکلات،ناهنجاریهاومعصلات )که نگذاشتندحل شود،همراه بودوبرادر رییس جمهور راهم تطمیع کردند تا روحانی هم زبان وعملش مثل بقیه حکومتیها قاصرباشد-اگر این معضلات توسط بوجوداورندگان( سران،آقاها،آقازاده ها ،وابستگان،خودیهاودوستانشان)میگذاشتند حل میشدوادامه می یافت،شاید طلاییترین،امیدوارترین واوج دوران( مال خود حکومت)محسوب میشد.ولی ای صدوهزاران افسوس که دیگر گذشت وتکرارشدنش دیر خواهدبود

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.