ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

تأثیر رژیم غذایی نوزادان بر کیفیت خوابشان

این یافته‌ها در تضاد با توصیه‌های فعلی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها است که به والدین توصیه می‌کند نوزادان را از شش‌ماهگی به سمت غذای جامد سوق دهند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس تحقیقات اخیر، نوزادانی که زودتر از شیر مادر گرفته می‌شوند و غذای جامد مصرف می‌کنند، طولانی‌تر می‌خوابند و کمتر از خواب می‌پرند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، محققان به دنبال درک رابطه میان رژیم غذایی نوزادان و الگوی خواب آن‌ها بودند. آن‌ها دریافتند که کودکانی که استفاده از غذای جامد را زودتر شروع کرده‌اند، مشکلات کمتری در باب خوابیدن دارند، تا کودکانی که شش ماه نخست زندگی خود را فقط از شیر مادر تغذیه کرده‌اند.

این یافته‌ها در تضاد با توصیه‌های فعلی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها است که به والدین توصیه می‌کند نوزادان را از شش‌ماهگی به سمت غذای جامد سوق دهند.

در آزمایش تصادفی آزمایشگاهی، از حدود ۱۳۰۰ نوزاد سه‌ماهه از انگلیس و ولز درخواست شد که یا همان روند استاندارد توصیه شده را در پیش بگیرند و برای حدود شش ماه به نوزاد خود شیر بدهند یا غذای جامد را از سه‌ماهگی به رژیم نوزاد خود اضافه کنند.

والدین تا رسیدن سن نوزادان خود به ۱۲ ماهگی، پرسشنامه‌های آنلاین را به‌طور ماهانه تکمیل می‌کردند و پس‌ازآن تا سه‌سالگی فرزندشان، هر سه ماه یک‌بار به این کار ادامه دادند. سؤالات در مورد تعداد دفعات غذا خوردن نوزادان، تعداد دفعات تغذیه آن‌ها از شیر مادر و میزان خوابشان بود. مادرها همچنین در مورد سلامت جسمی و روحی فرزند خود و روابط اجتماعی و محیط زندگی‌شان گزارش می‌دادند.

نتایج این تحقیقات نشان داد که نوزادانی که غذای جامد را زودتر دریافت می‌کنند، مدت طولانی‌تر می‌خوابند و اغلب کمتر از خواب می‌پرند.

نوزادانی که زودتر غذای جامد دریافت کرده بودند، ۱۶.۶ دقیقه بیشتر از دسته دوم خوابیدند یعنی به‌طور میانگین دو ساعت بیشتر در هفته. در طول یک شب نیز تعداد دفعاتی که از خواب بیدار شدند از دو بار به ۱.۷۴ بار کاهش یافت.

بااین‌حال پزشکان توصیه می‌کنند که والدین نباید نوزاد خود را پیش از شش‌ماهگی مجبور به دریافت غذای جامد کنند. دکتر مایکل پرکین، یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: «والدین باید با سرعتی که کودکشان راحت‌تر است باید این روند را آغاز کنند.»

وی در ادامه افزود: «این نخستین بار است که چنین تحقیقاتی صورت می‌گیرد و لازم است که مطالعات بیشتری در مورد ارتباط میان رژیم غذایی و خواب کودکان صورت بگیرد.»

به گفته وی شیر مادر سیستم ایمنی نوزاد را تقویت و به رشد مغزی کمک می‌کند، بنابراین هنوز هم باید تأکید کرد که تغذیه از شیر مادر برای شش‌ماهه نخست برای نوزادان مفید است.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.