ارتباط با ما در

اکونومیست گزارش داد

عجیب‎ترین راهکارها برای مقابله با تقلب‎های امتحانی در جهان

امروز پاسخ درست سؤالات تنها به‌اندازه چند ضربه روی گوشی‌های هوشمند با دانش‌آموزان فاصله دارد. بنابراین برخی کشورها راه‌های تازه‌ای را برای متوقف کردن این فرآیند بکار گرفته‌اند. برخی از فلزیاب استفاده می‌کنند و برخی دیگر از دوربین‌های مداربسته، گیرنده تلفن همراه و حتی پهپاد استفاده می‌کنند.

منتشر شده

جامعه ایرنی– با توجه به تعداد قابل‌توجه دانش‌آموزانی که از طریق الکترونیکی اقدام به تقلب در جلسه امتحان می‌کنند، برخی دولت‌ها گام‌های سختگیرانه ای را در این زمینه برداشته‌اند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از اکونومیست، از زمانی که امتحان وجود داشته، دانش‌آموزان همیشه راهی برای تقلب پیدا کرده‌اند. امروز پاسخ درست سؤالات تنها به‌اندازه چند ضربه روی گوشی‌های هوشمند با دانش‌آموزان فاصله دارد. بنابراین برخی کشورها راه‌های تازه‌ای را برای متوقف کردن این فرآیند بکار گرفته‌اند. برخی از فلزیاب استفاده می‌کنند و برخی دیگر از دوربین‌های مداربسته، گیرنده تلفن همراه و حتی پهپاد استفاده می‌کنند.

 

قطع اینترنت

تقلب در امتحانات نهایی دوره متوسطه در موریتانی و الجزایر آن‌قدر گسترده است که مقامات این دو کشور در زمان برگزاری امتحانات، اینترنت کل کشور را قطع کردند. الجزایر دست‌کم یک سال در طول امتحانات (به مدت یک هفته) دست به این اقدام زد، و موریتانی در روزهای امتحانی، دسترسی به اینترنت را از صبح تا بعداز ظهر قطع کرد. برخی کشورهای دیگر از جمله عراق، ازبکستان و اتیوپی سال‌ها است که در زمان امتحان اینترنت را قطع می‌کنند.

در هر کشوری دانش‌آموزان تحت‌فشار شدیدی قرار دارند که امتحانات خود را به‌خوبی به اتمام برسانند و اغلب سرنوشت ادامه تحصیل آن‌ها در یک دانشگاه خوب نیز بر اساس همین امتحانات مشخص می‌شود. یک نمره عالی می‌تواند به معنای بورسیه در خارج از کشور باشد. اما نمرات بالا بسیار معدود هستند. در الجزایر طی سال‌های اخیر تنها حدود نیمی از دانش‌آموزان موفق به کسب نمره قبولی شده‌اند. در موریتانی این رقم بسیار پائین تر است.

معلمان سعی می‌کنند به روش خود به دانش‌آموزان کمک کنند. سیسی، دانش‌آموز فارغ‌التحصیل در نواکشوت، پایتخت موریتانی می‌گوید برخی از معلم‌ها برای کسب دستمزد حتی پاسخ‌ها را در واتس آپ ارسال می‌کنند.

فیلتر فیس بوک

در الجزایر پس از آنکه در سال ۲۰۱۶ سؤالات امتحانی در فیس بوک منتشر شد، دولت در دوره امتحانات، این شبکه اجتماعی را به‌طور کامل مسدود کرد. پسرهای متقلب شرایط سخت‌تری نسبت به دختران دارند چراکه کمتر چک می‌شوند و برخی مواقع می‌توانند هندزفری را زیر حجاب خود پنهان کنند.

قطع سراسری اینترنت هزینه‌بر است. بر اساس برآورد دارل وست از اندیشکده بروکینگز ، قطعی‌های اینترنت در سال ۱۶-۲۰۱۵ با دستور دولت دست‌کم دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای کشورها هزینه دارد. کشورها حداقل برای حفظ این حجم از پول باید سطح مدارس خود را ارتقا دهند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.