ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

این رژیم غذایی باروری مردان را افزایش می‌دهد

این تیم تحقیقاتی آجیل را در باروری مردان مفید می‌دانند چراکه سرشار از امگا ۳، فولات و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند سلنیوم، ویتامین سی و ای، و زینک هستند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– مطالعات نشان می‌دهد که خوردن آجیل می‌تواند باروری مردان را افزایش دهد. دانشمندان بر این باورند که خوردن آجیل به‌صورت منظم می‌تواند کیفیت اسپرم و عملکرد سلول‌های تولیدمثل را بهبود ببخشد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، این یافته‌ها در حالی به دست آمد که دانشمندان در تلاش برای پاسخ به این سؤال بودند که چرا طی چهار دهه گذشته تعداد اسپرم‌ها به نصف کاهش یافته است. این افت مربوط به عواملی چون آلودگی، سیگار کشیدن و ابعاد ناسالم رژیم غذایی افراد است.

محققان مستقر در اسپانیا با بررسی ۱۱۹ مرد جوان سالم در سنین ۱۸ تا ۳۵ سال به نتایج نهایی دست یافتند. محققان در آزمایش تصادفی از مردان خواستند که یا روزانه ۶۰ گرم گردو، بادام یا فندق را به رژیم غذایی خود اضافه کنند یا به همان رژیم همیشگی خود ادامه دهند.

کیفیت و عملکرد اسپرم این افراد –به همراه تغییرات در سطح مولکولی- در ابتدا و انتهای یک دوره ۱۴ هفته‌ای اندازه‌گیری شد.

 

تاثیر شگفت انگیز آجیل

مردانی که آجیل مصرف کرده بودند، میانگین تعداد اسپرم‌هایشان ۱۶ درصد افزایش و سلامت کلی سلول‌های تولیدمثلشان ارتقا یافته بود. بر اساس مطالعات دکتر آلبرت سالاس هوتوس از واحد تغذیه دانشگاه رویرا، تمامی این عوامل به باروری مرد کمک می‌کنند.

این تیم تحقیقاتی آجیل را در باروری مردان مفید می‌دانند چراکه سرشار از امگا ۳، فولات و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند سلنیوم، ویتامین سی و ای، و زینک هستند.

بنابراین آیا مردانی که بچه می‌خواهند باید آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنند؟ سالاس هوتوس می‌گوید: هنوز نه.

وی با اشاره به رژیم مدیترانه‌ای به‌عنوان یک گزینه خوب، گفت: «معتقدم که مدارک کافی داریم که بگوییم عوامل بهبود سبک زندگی ،مانند رژیم غذایی برای بهبود پارامترهای کیفیت اسپرم مهم هستند. آجیل مهم است چراکه غذای کلیدی یک زندگی سالم‌تر محسوب می‌شوند.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردانی که آجیل نمی‌خورند هم نباید نگران کیفیت اسپرم‌های خود باشند، گفت: «آن‌ها می‌توانند تغذیه سالم‌تر و سبک زندگی را در پیش بگیرند که روی کیفیت اسپرم تأثیر می‌گذارد. پیام اصلی این است که با اتخاذ یک سبک زندگی سالم‌تر، و خوردن غذای سالم، شما می‌توانید پارامترهای کیفیت اسپرم خود را بهبود ببخشید.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.