ارتباط با ما در

رییس پلیس تهران بزرگ تشریح کرد

«سلطان سکه» کیست؟

منتشر شده

جامعه ایرانی– فرمانده انتظامی پایتخت گفت:‌ بعداز ۳-۴ ماه کار اطلاعاتی با تلاش ماموران پلیس آگهی سلطان سکه در عملیات دو شب گذشته پلیس تهران دستگیر شد؛ وی در مدت ۱۰ ماه ۲ تن سکه را جمع‌اوری کرده بود.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت نظارت پلیس در بازار ارز و سکه اظهار داشت: «سلطان سکه» فردی که در بازار هر کاری که دوست داشت انجام می‌داد و قیمت سکه را بالا و پایین می‌برد بعد از ۳-۴ ماه کار اطلاعاتی با تلاش کارآگاهان پلیس دو شب گذشته دستگیر شد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: این فرد در طول ۱۰ ماه فعالیت خود، بر اساس ۵۰۰ سند و مدرکی که در خصوص وی به دست آمده در بحث دلالی سکه نقش اصلی را به عهده داشت و در این مدت حدود ۲ تن سکه را جمع‌آوری کرده بود.

وی گفت: نفرات این فرد برایشان قیمت سکه مهم نبود؛ هر وقت سلطان سکه اراده می‌کرد افرادش برایش سکه‌های موجود در را بازار را می‌خریدند و فرد قیمت سکه را تغییر می‌داد.

سردار رحیمی ادامه داد: سلطان سکه فردی ۵۸ ساله است که سابقه‌دار است؛ پسرش نیز چندی پیش دستگیر و هم اکنون با سند آزاد است.

 

سلطان سکه کیست؟

آقای سلطان فردی است که از چند ماه قبل به نوچه های خود دستور داده بود که تمام سکه های نقدی در بازار را بخرند تا او با احتکار سکه ها بتواند تعیین کننده قیمت روز سکه شود و البته سودهای میلیاردی به جیب بزند.

اعلام خبر دستگیری سلطان سکه ما را یاد یکی از مشتریان پای ثابت حراج سکه در بانک کارگشایی انداخت؛ آذرماه سال گذشته اعلام کرده بود که فردی با نام «و-م» تمام سکه های حراج را بانک مرکزی می خرد.

سال گذشته بانک کارگشایی فروش سکه به منظور کنترل بازار کرده بود، که اکثر این خریدها توسط دلالان انجام گرفت و شواهد و قرائن نیز حکایت از آن داشت که پشت تمام اکثر خریدهایی که از سوی دلال‌ها انجام می شد، «یک نفر» حضور داشت.

مشاهدات خبرنگاران بیانگر آن بود که تقریبا پشت تمام خریدها، یک فرد مشخص بنام آقای (م) بود، که سکه های خریداری شده از سوی دلال ها به وی تعلق داشت.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. علی

    چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ در ۲۰:۲۸

    چقدر بدبخت هستید که جرئت اشای نام وی را ندارید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.