ارتباط با ما در

بر اساس تازه‌ترین یافته محققان؛

ساعات کار طولانی خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد

تأثیر ساعات کار طولانی‌تر بر زنانی که بیش از ۴۵ ساعت در هفته کار می‌کنند و کودکان زیر ۱۲ سال دارند، به‌مراتب بیشتر است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– ساعات کار طولانی می‌تواند تأثیرات مخربی بر سلامت افراد بگذارد –از افزایش استرس تا ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن. حال در تازه‌ترین مطالعات در مورد تأثیرات ساعت کار زیاد، محققان دریافته‌اند که دیابت نوع دو می‌تواند یکی از این بیماری‌ها باشد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از تایم، ماهی گیلبرت اویمت، اپیدمیولوژیست و دانشجوی فوق دکتری در موسسه کار و بهداشت در تورنتو و همکارانش داده‌های پایگاه اطلاعاتی بیش از هفت هزار کارمند در کانادا را مورد بررسی قرار دادند که تا دریابند که ساعات کار چطور می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

آن‌ها در پی این تحقیقات گزارش دادند زنانی که بیش از ۴۵ ساعت در هفته کار در مقایسه با زنانی که ۳۵ تا ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند ۵۱ درصد بیشتر  احتمال دارد دچار دیابت شوند. آن‌ها شاهد این تأثیر در مردان نبودند؛ در واقع مردانی که ساعت کاری بیشتری فعالیت می‌کنند در مقایسه با مردانی که ساعت کار کمتری دارند، به نظر با خطر کمتری در ابتلا به دیابت روبرو هستند.

اگر این ارقام به اثبات برسد، تحول قابل‌توجهی در کاهش نرخ ابتلا به دیابت به وجود خواهد آمد. گیلبرت اویمت گفت: «از اینکه تأثیرات ساعت کار بیشتر روی مردان متفاوت بود، متعجب شدم. در مورد زنان می‌دانیم که آن‌ها خارج از محیط کار نیز با مسائل و مسئولیت‌های خانواده مواجه هستند و می‌توان این ارزیابی را داشت که کار زیاد نیز تأثیری مخرب بر سلامتشان می‌گذارد.»

برای مثال آن‌ها دریافتند که تأثیر ساعات کار طولانی‌تر بر زنانی که بیش از ۴۵ ساعت در هفته کار می‌کنند و کودکان زیر ۱۲ سال دارند، به‌مراتب بیشتر است.

بر اساساً این گزارش عامل بالقوه دیگر در این تفاوت جنسیتی احتمالاً به نوع کار مردان برمی‌گردد؛ در این مطالعات، نزدیک به یک سوم مردانی که ساعت کار طولانی داشتند گفتند که در طول کار ترکیبی از نشست، ایستادن و راه رفتن را تجربه می‌کنند، درحالی‌که تنها هشت درصد زنانی که ساعت کار طولانی‌تر دارند، در این الگو قرار می‌گیرند. سطح بالاتر کار فیزیکی مردان احتمالاً در توضیح خطر کمتر ابتلا به دیابت مؤثر باشد.

این نتایج درک بهتری از تأثیر ساعات کار بر سلامت افراد، به‌خصوص در ابتلا به دیابت را بیان می‌کند. این واقعیت که افرادی که ساعات طولانی‌تری کار می‌کنند، بیشتر در معرض به ابتلا به دیابت هستند، اصلاً تعجب‌آور نیست. افرادی که بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند احتمالاً با سطح بالاتری از استرس مواجه هستند و استرس می‌تواند هورمون‌هایی مانند کورتیزول را تغییر دهد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.