ارتباط با ما در

مدیر سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا خبر داد

اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران از ۱۳ مرداد

هوک در تشریح دور جدید تحریم‌ها علیه ایران گفت که این تحریم‌ها از چهارم اوت، ۱۳ مرداد، آغاز خواهد شد و در آن، بخش خودروسازی ایران و تجارت طلا مشمول تحریم می‌شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی– مدیر سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا از اعمال دور جدید تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه ایران از ۱۳ مرداد خبر داد.

برایان هوک دیروز در یک نشست خبری ضمن تشریح راهبرد جدید دولت ترامپ در قبال ایران، اعلام کرد که دور جدید تحریم‌های شدید علیه ایران از ۱۳ مرداد، و بخش بعدی آن از ۱۵ آبان اجرا می‌شود و او همچنین مدعی شد تلاش می شود که صادرات نفت ایران به صفر برسد.

او در ادامه این نشست مدعی شد: راهبرد جدید در قبال ایران، «نه برای تغییر رژیم، بلکه برای تغییر رفتار ایران و برآورده کردن خواسته مردم است.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز ۱۸ اردیبهشت با طرح این ادعا که برجام به صلح بیشتر در جهان منجر نشد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد.

پس از آن مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، با مطرح کردن ۱۲ شرط، از جمهوری اسلامی خواست که «رفتاری معمول» در پیش بگیرد، به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود پایان دهد و به «کشوری بهنجار» تبدیل شود.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، نیز فهرستی از خواسته‌های ایران از آمریکا را منتشر کرده است. ظریف با ارائه مطالبات پانزده‌گانه ایران،‌ از دولت آمریکا خواست به آنچه که اشتباهات گذشته واشنگتن خوانده، اذعان کند.

پایان دادن به بدعهدی در برجام و رفع خسارات های مربوط به نقض آن، احترام به استقلال و حق حاکمیت ایران، پایان دادن به آنچه که سیاست تجاوزکارانه اقتصادی علیه مردم ایران خوانده شده و نیز توقف حمایت واشینگتن از اسرائیل و وفای به عهد در مناسبات بین المللی از جمله خواسته هایی هستند که محمد جواد ظریف از طرف آمریکایی خود در پاسخ به شروط ۱۲ گانه پومپئو مطالبه کرده است.

هوک در تشریح دور جدید تحریم‌ها علیه ایران گفت که این تحریم‌ها از چهارم اوت، ۱۳ مرداد، آغاز خواهد شد و در آن، بخش خودروسازی ایران و تجارت طلا مشمول تحریم می‌شود.

به گفته این دیپلمات ارشد آمریکایی، سایر تحریم‌ها نیز از ششم نوامبر، ۱۵ آبان، آغاز خواهد شد و بخش انرژی و تراکنش‌های بانکی ایران را هدف قرار خواهد داد.

مدیر سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود همچنین اعلام کرد که حدود یک ماه پیش تیم مشترکی بین وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا تشکیل شده است که قصد دارد با سفر به مناطق مختلف جهان، به دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی ریسک ناشی از معامله با ایران را به آنها توضیح دهد.

به گفته آقای هوک، این تیم تاکنون به ۱۳ کشور در اروپا و آسیای شرقی سفر کرده و در هفته جاری نیز سفرهایی به کشورهای خلیج فارس صورت خواهد گرفت.

چند روز پیش یک مقام آمریکایی توضیح داده بود که واشینگتن در تلاش است «تا حد ممکن مشتریان بیشتری را به قطع کامل خرید نفت از ایران مجاب کند». برایان هوک نیز روز دوشنبه این موضوع را تکرار کرد و گفت: «در تلاشیم هر تعداد کشور خریدار نفت ایران را که می‌توانیم ترغیب کنیم که خرید نفت از ایران را در اسرع وقت به صفر برساند.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.