ارتباط با ما در

سامری، نماینده مردم خرمشهر در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

خرمشهر آباد نشد چون مسئولان استان و شهر دزدی کردند/ مشکل آب شرب حل‌شده است

نماینده خرمشهر درباره اینکه در چند سال پس از پایان یافتن جنگ مشکل مردم منطقه برطرف نشده، بیان کرد: مردم خرمشهر آسیب زیادی دیدند ولی قصور با نظام نیست مسئولین استان و شهرستان کوتاهی داشتند و دزدی کردند. خرمشهر مشکلات عدیده‌ای دارد، البته کمک هم می‌شود به‌طور نمونه ۱۰۰ میلیارد از منطقه آزاد برای عمرانی شهر خرمشهر گرفته‌شده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی–  سامری، نماینده خرمشهر درباره اینکه چرا پس از گذشت سال‌ها از پایان یافتن جنگ مشکلات مردم خرمشهر برطرف نشده و این شهر تا آبادانی فاصله زیادی دارد گفت: مردم خرمشهر آسیب زیادی دیدند ولی قصور با نظام نیست مسئولین استان و شهرستان کوتاهی داشتند و دزدی کردند.

خرمشهر در طول جنگ بین ایران و عراق صدمات فراوانی دید و متأسفانه باگذشت سال‌ها از آن جنگ هنوز آثارش را حفظ کرده و باوجود تخصیص بودجه‌های کلان، چهره شهر همچنان جنگ‌زده و آسیب‌دیده است.

چند روزی است که مردم منطقه از مشکل آب گله‌دارند و از بوی بد، رنگ غیرطبیعی و شوری آن به‌شدت گله‌مند هستند. تصاویر نشان از این دارد که مردم منطقه برای دریافت آب آشامیدنی مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی هستند.

به همین دلیل جمعی از شهروندان خرمشهری در اعتراض به مشکل آب روز جمعه و همچنین شنبه در مقابل مسجد جامع این شهر حاضر و خواستار بهبود کیفیت آب آشامیدنی شدند. به گفته این معترضان کیفیت آب شرب شهرستان نسبت به‌روزهای گذشته بسیار شورتر شده و در بسیاری از مناطق بوی بسیار بدی می‌دهد.

عبدالله سامری، نماینده خرمشهر در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره بحران آب در خرمشهر گفت: بحرانی وجود نداشت لوله‌ای تحت عنوانِ طرح غدیر ۱ در دولت آقای احمدی‌نژاد با ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب به خرمشهر، ۴۰ هزار مترمکعب به شادگان و ۹۰ هزار مترمکعب به آبادان آب‌رسانی می‌کرد که این طرح آب صفر تا صد را کفاف نمی‌داد و ۳۰ یا ۲۵ درصد آن از طرح دیگری تأمین می‌شد.

وی در ادامه اضافه کرد: قرار بر آن بود تا آب ۲۵ درصدی خرمشهر برای روستا و شهر از کانال ژیان که هم کانال آب شیرین محسوب می‌شود و هم برای کشاورزی مناسب است، تأمین شود، اما با پیشروی آب خلیج‌فارس به کارون که تا حدودی به این کانال هم وارد شد که از سمت اهواز پشت سد رها شده بود، آب‌شور و لوله غدیر هم در مسیر هویزه دچار شکستگی شد.

نماینده خرمشهر در این رابطه اظهار داشت: زمانی که لوله طرح غدیر دچار شکستگی شد از روی اجبار تا زمان‌ترمیم از کانال ژیان آب برداشت کردیم که تصفیه می‌شد، اما شور بود. مردم در اعتراض مطرح می‌کردند که این آب را سریع السیر می‌خواهند یقیناً در این قضایا یکسری افرادی هم شعارهایی انحرافی سر دادند مانند قضیه‌ای که در تهران رخ داد.

سامری در این خصوص ابراز کرد: دو روز قبل پس از اتمام کاربر روی لوله غدیر ۱  آب وارد تصفیه‌خانه آب شرب خرمشهر شد والان هم آب شرب لوله‌ها شیرین است و اینکه گفته می‌شود مردم منطقه پیش از طرح غدیر مشکل آب داشتند، کذب است. رسانه‌های غربی در حال دامن زدن به آن هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: روز پانزدهم ماه جاری افتتاح غدیر خط ۲ را در دست داریم که به‌وسیله آن به‌طورکلی صفرتا صد مشکل آب منطقه برطرف خواهد شد.

نماینده خرمشهر درباره اینکه چرا پس از گذشت سال‌ها از پایان یافتن جنگ مشکلات مردم خرمشهر برطرف نشده و این شهر تا آبادانی فاصله زیادی دارد گفت: مردم خرمشهر آسیب زیادی دیدند ولی قصور با نظام نیست مسئولین استان و شهرستان کوتاهی داشتند و دزدی کردند. خرمشهر مشکلات عدیده‌ای دارد، البته کمک هم می‌شود به‌طور نمونه ۱۰۰ میلیارد از منطقه آزاد برای عمرانی شهر خرمشهر گرفته‌شده است و امیدوارم به زودی شاهد رشد و آبادانی خرمشهر باشیم.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. مردم

    یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ در ۱۶:۰۱

    آبادانی،خرمشهریها فقط همین مشکل آب را ندارند-بلکه مشکل بیکاری،بیگاری،ریزگرد،آلودگی پالایشگاه وپتروشیمی،گرانی مصاعف نسبت به شهرهای اطراف واستانها،حضورشرکتها، نیروهاومدیران غیربومی در(پاللایشگاه،پتروشیمی،ادارات…) که باعث شده مدیران غیربومی حجم زیادی ازفک وفامیل ووابستگانشان را استخدام وبه کارگیرند(مثلا مدیرطرح فاز۲پالایشگاه ومسئول مقیمODCC ….شیرازی ویکی هم اصفهانی ویکی دیگرشهرکردی ودیگری بختیاریست!حالا بروید ببینید چند شرکت ونیروهای فامیلی ووابسته ازاینجاها هستندوکارایی ندارند وفقط هزینه برای پالایشگاه میتراشند)ولی جوشکار ماهرابادانی و…درحال دستفروشی ومسافرکشیست ومجبور شده بخاطرگرانی کرایه خانه که علتش حضور همین غیربومیهاست، به روستاهای اطراف آبادان برود!؟(ضمنا این توجیه که متخصص ندارنددروغست چون درحال حاضر هرچی متخصص غیربومی درپالایشگاه وپتروشیمی هست،هیچی نمیدانند وفقط باسفارش ،حقوق ومزایا بالا وهزینه های پرواز،عذاواسکان بالا استخدام شده اندآبادانی وخرمشهریها ازهمشان متخصصتر وحتی میتوانند گاها به سه زبان(فارسی،عربی،انگلیسی ارتباط داشته باشندوکارهای احداثی وتعمیراتی سخت را انجام دهند)
    -فساد،ارتشاوتبعیض درتمام ادارات ودردادگستری ودادگاه(قضات تمام زمینها مردم یا بیت المال را باتبانی با ادارات وشهرداریها خوردندوهیچکس نیست پاسخ دهد،اعتیادفحشا،گرانی،کمبودبخاطر حضور عراقیهای بدون پاسپورت وویزا وصدها مشکل دیگر گریبانگیر آبادانی وخرمشهریهاست

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.