ارتباط با ما در

روسیه 2018

از حرکات سیاسی تا اتفاقات خنده دار روز نهم جام جهانی

گل‌های لحظه آخری و ویدئو چک در جمعه‌ای که یک پنالتی داده شد و دیگری گرفته شد، به مسائل روزمره جام جهانی این تابستان داغ تبدیل شده‌اند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– گل‌های لحظه آخری و ویدئو چک در جمعه‌ای که یک پنالتی داده شد و دیگری گرفته شد، به مسائل روزمره جام جهانی این تابستان داغ تبدیل شده‌اند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از دیلی میل، برزیل با سختی توانست پیروز بازی روز گذشته باشد و سیاسی‌ترین بازی جام جهانی نیز روز گذشته رقم خورد.

دهنت رو ببند نیمار

برزیل روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. دیدار روز جمعه تیم ملی این کشور مقابل کاستاریکا نیز از این قاعده مستثنی نبود. علیرغم اینکه این بازی با نتیجه دو بر صفر به نفع برزیل به پایان رسید، بازی سخت و پرتنشی برای هر دو طرف بود.

در لحظه‌ای از این دیدار در نیمه دوم که کاستاریکا آماده زدن ضربه کرنر می‌شد، نیمار از سوی یکی از بازیکنان حریف روی زمین افتاد و بعد شروع به اعتراض به داور کرد. این داور هلندی در تلاش برای حفظ آرامش بازی که برزیل هرچه داشت گذاشته بود تا پیروز میدان باشد، با حرکات اشاره اقدام به ساکت کردن نیمار کرد.

او با عتاب به نیمار اشاره کرد تا سکوت کند و به اعتراضاتش پایان دهد. این صحنه‌ای نیست که هر روز در فوتبال شاهدش باشیم.

ادرسون نقش زمین شد

فیلیپ کونیو توانست روز گذشته شرایط سخت برزیل را تا حدودی بهبود ببخشد و طرفداران و بازیکنان را به یک اندازه به جنون بکشد.

دریایی از قناری‌های زرد و آبی در جایگاه تماشاگران ورزشگاه سن‌پترزبورگ به پرواز درآمدند اما به نظر می‌رسید برخی با شادی پس از گل دچار مشکل شده‌اند. به‌خصوص ادرسون، دروازه بان منچستریونایتد.

این دروازه بان جوان نتوانست هیجانات خود را کنترل کند و در حالی که به سمت دیگر بازیکنان در زمین می‌رفت، ناگهان به مدیرش، تیت برخورد کرد و او را به زمین زد. مدیر تیم نتوانست خود را کنترل کند و چندین و چند بار به زمین خورد.

ژردان شکیری سیاسی شد

زردان شکیری شاید یک ملی‌پوش سوئیسی باشد، اما همواره ارتباط نزدیکی با کوزوو، کشور نیاکانش داشته است. این مسئله زمانی کاملاً آشکار شد که او کفش‌های جام جهانی‌اش با پرچم سوئیس در پاشنه چپ و پرچم کوزوو در پاشنه راست را به تصویر کشید.

روابط صربستان و کوزوو بسیار پیچیده و حساس است، بنابراین گفته می‌شد که شاید بهتر بود که شکیری از پرچم کوزوو استفاده نمی‌کرد.

اما او به رگ و ریشه خود افتخار می‌کند و اهمیت چندانی به پیامدهای احتمالی آن نمی‌دهد.

سیاسی‌کاری بیشتر ژردان

مهاجر آلبانیایی‌تبار سوئیس علاوه بر کفش‌هایش با پرچم کوزوو، پیروزی خود را به مردم کوزوو تقدیم کرد که زمانی توسط صرب‌ها به خاک و خون کشیده شده بود. او  در خوشحالی پس از گل با دستان خود علامت عقاب آلبانی که نماد مقاومت آن‌ها مقابل کشتار صرب‌ها بود را خطاب به صرب‌ها نشان داد.

این در حالی است که گرانیت ژاکا که گل دوم تیمش را به ثمر رساند نیز دست به حرکتی مشابه زد و در شادی خود از همان نماد عقاب آلبانی استفاده کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.